Hmm, jag vet inte om jag sa att spelarna kan stjäla från poolen, jag tror mest det var jag som blandade ihop saker i ditt system så det lät som det. =)
I Agon fungerar det så att ALLT motstånd som spelledaren slänger mot spelarna kostar poäng, poängen får spelledaren av någon matematisk formel utifrån deras namn-tärning (typ hur omtalad och bra man är). Sen får spelledaren helt enkelt betala för att ge spelarna motstånd, det finns gränser för hur mycket poäng spelledaren får avverka på ett bräde osv osv. Men finns något slags grundmotstånd som alltid är gratis. Men spelledaren kan helt enkelt gå in för att krossa spelarna, för reglerna finns där för att väga upp och bromsa hans försök.
Spelledaren har dock inte låst till dom poängen utan lite olika saker kan generera poäng tillbaka till poolen. Bland annat om spelarna väljer att vila, läka och hela sig själva. Om spelledaren vinner en konflikt, osv. Detta är något som skulle kunna fungera fint i Revolver, att låta scener där smärta nollställs, ge spelledaren fler poäng. För med mycket smärta ökar också viljan att använda sina extratärningar och eskalera och eskalera, vilket i sig kan ge mer smärta, men väljer jag att läka smärtan kommer spelledaren få fler poäng att slänga i vägen för mig...
Men i Agon finns det inget sätt för spelarna att använda spelledarens pool, utan den är spelledarens. Däremot är ju Don't Rest Your Head intressant där, där spenderade poäng rinner över till poäng för spelarna, och sen rinner ut ur spelet helt.
Beror väl lite på hur du vill ha ekonomin i spelet. Skall spelledaren spela återhållsamt eller skall han satsa hårt och försöka krossa spelarna?