hakanlo
Hero
Jag skrev en ganska utförlig rapport här om hur det funkade för oss: https://www.rollspel.nu/threads/rapport-från-mitt-speltest-av-drakar-och-demoner.79852/
Iochförsig fick jag 0 respons så den kanske inte var något att ha.... men det finns ett par inbakade tankar om äventyret. När jag läser andra kommentarer inser jag att jag missade det där med att t ex gasten skulle ta halv skada. Jag tror helt klart att äventyret var lagom svårt ändå, och dessutom kändes det absolut inte som att striderna behöver bli längre. Kanske räcker det med att riddarfrun tar halv skada?
TLDR för min post: vi hade kul med äventyret, det fungerade bra, men det väckte några tankar om en del regler som går att läsa i den långa posten.
Här ser jag några till som jag inte tänkte på: Skada av eld - vi antog att rustning inte hjälper. Kasta i väggen - vi antog att rustning inte hjälper.
Jag tycker det är en väldigt bra ide med en längre intro-text för att sätta stämningen i det som för många kanske är första äventyret någonsin!
DnD-igt. Jag förstår kommentaren. I efterhand tycker jag att äventyret kändes väldigt mycket som Gloomhaven. Nu råkar jag vara mycket förtjust i Gloomhaven, så det är mest en iaktagelse snarare än en värdering.
Iochförsig fick jag 0 respons så den kanske inte var något att ha.... men det finns ett par inbakade tankar om äventyret. När jag läser andra kommentarer inser jag att jag missade det där med att t ex gasten skulle ta halv skada. Jag tror helt klart att äventyret var lagom svårt ändå, och dessutom kändes det absolut inte som att striderna behöver bli längre. Kanske räcker det med att riddarfrun tar halv skada?
TLDR för min post: vi hade kul med äventyret, det fungerade bra, men det väckte några tankar om en del regler som går att läsa i den långa posten.
Här ser jag några till som jag inte tänkte på: Skada av eld - vi antog att rustning inte hjälper. Kasta i väggen - vi antog att rustning inte hjälper.
Jag tycker det är en väldigt bra ide med en längre intro-text för att sätta stämningen i det som för många kanske är första äventyret någonsin!
DnD-igt. Jag förstår kommentaren. I efterhand tycker jag att äventyret kändes väldigt mycket som Gloomhaven. Nu råkar jag vara mycket förtjust i Gloomhaven, så det är mest en iaktagelse snarare än en värdering.