Första frågan.. Var förvarar han pengarna? Har han en egen skattkammare?
I så fall skulle jag främst försöka skydda den magiskt, för rikedom är något som är svårt att dölja.. Ryktet kan sprida sig och mästertjuvar brukar oftast finnas lite överallt i fantasy..
Andra frågan.. Har han några andra mål i livet förutom att vara god? Detta kan vara kortsiktiga som långsiktiga..
Tredje frågan.. Du tänker väl inte spendera allting? Det vore ju dumt.. Som adelsman har man säkert ett antal bestående kostnader som ständigt dras från förmögenheten..
Du vill fortsätta vara god sade du.. Jag skulle försöka använda pengarna till att hålla dig på god fot med de olika adelshus som är runt omkring dig.. Jag menar inte direkta mutor i pengar, utan du kan ju skicka legoknektar som hjälp om någon annan är i kris (med monster eller dylikt), köpa varor från den andres handelshus (med andra ord, sätta fart på dennes ekonomi) ha baler, bjuda in de andra på falkjakt, ha torneringar och försöka umgås med de andra adelspersonerna på något sätt.. Göra dig själv ett namn istället för "Riddaren som reser runt och hugger monster".. För det är väl så du fått din titel, om än en förenklad version.. Jag kan tänka mig att de andra adelspersonerna inte håller dig högt?
Du måste även försöka stämma av att du
har ett gott rykte.. Hyr några som reser runt i de andra länen och lobbar för ditt eget län.. Bygg upp en spionorganisation som ger dig information hur du ligger till med din status hos folket och hos de andra adelsmännen.. Kanske konspirerar någon mot dig?
Jag skulle försöka att skaffa en administrativ personal som kan handhålla de bekymmer som kan uppstå.. Någon som kan övervaka det administrativa arbetet, någon som kan övervaka din spionverksamhet och ge rapporter till dig, någon som kan komma på verksamheter som du kan spendera pengar på, någon som kan sköta det militära samt någon som kan ansvara för de viktigare frågorna när du är borta..
Agera uppdraggivare.. Om du har såpass mycket pengar så kan du hyra äventyrare att lösa dina bekymmer.. Du kan bli "den mystiska mannen som kommer in genom dörren".. För att allt ska gå korrekt till så kan du följa med äventyrarsällskapet på deras uppdrag..
Uppvakta någon.. En kvinna brukar kräva en hel del pengar..
Fixa till ditt områdes infrastruktur.. Det kan sätta igång ekonomin.. Skapa några verksamheter som verkar vettiga att ha i en stad..
Utveckla en bra kurirverksamhet..
/[color:\\"green\\"]Han[/color] som skulle pensionera karaktären och låta den bli en del av världen istället, då riddaren knappast behöver äventyra längre.. För vad är roligast? En überriddare som någon gång kommer att dö i ett äventyr eller en bestående riddare som dina följande rollpersoner kan höra talas om och som du med ett leende på läpparna kan säga att det är du som har skapat och tillfört till rollspelsvärlden