Jag är lite arg på själv för att jag bommade mitt räddningskast mot internetdiskussioner idag. Men, men.
Du
@Dr_Dängrot jag vill göra ett omtag här, för jag tycker ju inte att du är varken rasist eller troll. Vad är det du tycker är dåligt med serien? Ge oss en recension, Dängrot style! (Jag har inte läst någon av de andra trådarna om serien, så hänvisa mig för all del dit om svaret finns där).
Ok då ska vi se varför jag inte tycker om serien
Den är långtråkig , inget intressant händer förens dom sista 5 minuterna .
Pacingen är slower then molasses on a cold day som jänkarna säger
Dialogen känns platt och tråkig och skriven av en amatörförfattare
Ingen av karaktärerna kändes engagerande
Galadriel framstod som helt osympatisk
Hob ersättarna kändes bara löjliga och där som comic relief och som fan service för we gotta have hobbits u know . Speciellt eftersom Tolkien själv sa att hober gör inget nämnvärt under hela andra tidsåldern
Meteoritmannen som troligtvis är en istari och möjligen gandalf kändes rent estetiskt som om the dude från big lewboski korsat the multiverse och hamnat i Midgård . Dessutom dök teollarkarlarna inte upp i Midgård förrens i tredje tidsåldern .
VI har i avsnittet ett följande idiotier
en scen med unga galadriel som blir mobbad och spöar upp sin mobbare . Varför har vi ens den här scenen jag har svårt att tro att alvbarn skulle mobba varandra så scenen är forced in bara för att etblera galadriel som en No nonsense strong girl som inte tar skit ifrån någon och vi är typ 2 minuter in i avsnittet.
Galadriel på jakt efter Sauron kommer till en fästning där hon och hennes alver stöter på ett istroll som dom har svårt att besegra innan hon gör en super action girl leap from a sword och dödar trollet . Om dom har problem att döda ett troll hur tror mega krigaren och härföraren och combat veteranen galadriel att hon skall kunna nedgöra Sauron en maia med en handfull alver ?
Hon ser the mark of Sauron på finrods kropp och det är Sauron som dödat finrod men finrod blir aldrig dödad av Sauron personligen han blir dödad skadorna han ådrar sig i strid med en varulv .
Det skippas massa for lack of better words backstory som the oath of feanor the doom of the noldor , the kinslaying att morgoth hade hjälp av ungoliant att förstöra dom två träden mm .