Nekromanti Ringvålnadsgrejs

solvebring

Superhero
Ja, jag har ju lovat McFisk att teckna mer. :gremsmile: Jag är jävligt dålig på att disciplinera mig själv och behöver sannerligen få rutin på tecknandet så att det händer något med det. Så nu ska jag försöka hålla mitt löfte. Två bilder om dagen hinner jag dock inte med men jag ska försöka att i alla fall posta minst en bild i veckan. Ja, familjelivet tar ju sin tid om man säger så.

Nåväl... Jag gillar ju Sagan Om Ringen och det är just därför en stor inspiration. Har kladdat lite "svarta ryttare". Kommentera gärna, all kritik är välkommen.

Attachments

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Riktigt schyssta prylar, tycker jag. Påminner om illustrationer jag sett i... rollspelsböcker, tror jag. Kan det vara DoD av nån årgång t.om? Jag vet inte. Nånting tryckt påminner de om iaf.

solvebring

Superhero
Tja... Det är ju ett... Bra betyg antar jag, beroende på vad man tycker om gamla DoD-illustrationer. Ska jag utgå från mig själv så är det ett bra betyg. Man tackar! :gremsmile:

Fienden

Hero
Gamla DoD-illustrationer (eller typ, DoD 91) var riktiga hejare ganska ofta, så det ska du ta som ett bra betyg.

Själv älskar jag svartvita skisser om jag ska vara ärlig, och dessa är väldigt mysiga. Som sagt, DoD-iga på något sätt. XD

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Jag har kommit på lite mer vad jag menar. De är lite skissiga, svartvita, och har personlighet. Deras viktigaste egenskap är att de inte känns konstruerade eller stela på det där estet-som-ritar-på-rastensättet. De känns... Tja, "levande", naturliga, what have you.

Samma kombination fanns i en del DoD-grejer. Jag är egentligen inget stort fan just av skisser och blyerts, men inom det mediet tycker jag att de är helt klart toppklass =)

//Krank, föredrar inkade bilder generellt...