Vitulv
Årets spelledare 2011 och 2013
Med anledning av den här tråden satt jag och surfade runt lite, så du kan få några exempel. Tänker inte skriva vem/vilka citaten kommer ifrån eftersom de är rätt uråldriga och jag inte tycker man kan ställa folk till svars för något de skrivit för typ 10-15 år sedan. Tänk också på att det här är citat från två personer, så det är ju på intet sätt en fullständig bild över den samlade kritiken. De här är lite av det mer extrema slaget.daflum;n156003 said:Alltså jag blir ändå nyfiken, vad var det som skrevs om Riot egentligen på den tiden när de lanserade sina spel, Låter som att typ det varit helt onyanserad kritik här på den tiden? Fick tips om att det finns på gamla forumet men vet inte ens vad jag skall börja söka, någon av er "rävar" som minns mer konkret vad som sas om det?
Sen tycker jag ändå att många bra punkter som jag själv kan känna igen dykt upp, t ex att riotminds inte varit bra på att kunna kommunicera och ganska inaktiva på att svara på frågor från fansen, minns själv hur jag blev helt paff på t ex det här forumet eller järnringens att man kunde få svar från spelskaparen, något som hände ytterst sällan på deras eget forum.
"Regelsystemet var infantilt, världen närmast icke-existerande och det fornnordiska temat snarare våldtaget än gjort något bra av. Jag sällar mig således till DoD6-hatarnas skara, och du får tro vad du vill - förutfattade meningar eller ej."
"XXX, går och kräks på DoD6 en stund"
"Tjaaa...det beror ju alldeles på. Jag menar, när jag kritiserar Riotminds tex, så kan det ju rent teoretiskt ha att göra med att jag tycker de är usla, fåniga, inkompetenta, och att jag hatar deras produkter. I det läget vore det ju bara en schysst bonus om min kritik på något magiskt sätt fick dem att sluta producera rollspel överhuvudtaget."
"Det ska bli ett sant nöje att såga produkten...
...Så det är med stor nyfikenhet jag ser fram emot att se hur RiotMinds dabbar sig."
Edit: när man ägnar sig åt forumsarkeologi inser man också vilket stolpskott man var när man var typ 20+. Jävlar vad mycket smörja man författat genom åren.