Nekromanti RiotMinds.com-forumet uppe igen [ANT]

Foggmock

Myrmidon
Den här tråden låstes för att den gjorde reklam för andra forum. Nu är detta lite annorlunda kanske, eftersom rollspel.nu länkar till Riotminds' sida. Jag tycker fortfarande att det är en onödig post, eftersom de som hänger på det forumet antagligen redan märkt det, och de som inte gör det blir bara störda i onödan.

Yrkar således på en låsning.

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Tveksamt om en låsning är befogad ...

Inlägget har ju trots allt med Drakar och Demoner att göra.

Foggmock

Myrmidon
Re: Tveksamt om en låsning är befogad ...

Jag tycker fortfarande att det är ett överflödigt inlägg som trycker ner gamla trådar i onödan och inte har här att göra, motiveringen hittar du i mitt första svar, men jag kan ta det igen. De som är aktiva på det forumet har redan märkt det, och de som inte är det bryr sig helt enkelt inte.

King Kromm

Hero

De som är aktiva på det forumet har redan märkt det, och de som inte är det bryr sig helt enkelt inte.
Jag är inte dirket aktiv där, men endå känner jag viss nytta av att få reda på det här, kännde inte heller till det. Så vissa undantag finns det allt, men jag håller nog överlag med Dante i denna frågan och tycker det e helt ok.

Dessutom har jag flera gånger den senaste tiden försökt titta till riotminds forumet.

Elder Girov

Swordsman

Om du inte hade gnällt och yrkat på låsning så hade denna tråd inte tagit upp mer plats än originalinlägget. Om du tycker att denna tråd trycker ned andra, "viktigare" trådar så har du bara dig själv att skylla.

Feuflux

omjonasson.se
Fight fight

Han har kanske (som jag) "stängd visning" eller vad det nu kan heta. Dvs, man visar bara trådstartsinlägget. Det spelar ingen roll hur många som svarar på tråden, det är tråden i sig som tar plats.

Och hör sen. :gremsmile:

Foggmock

Myrmidon

Det är antalet trådar som räknas, inte antalet inlägg. standard är väl att man har tio trådar per sida, och detta gör såklart att till exempel Kontaktannonsforumet är 'mindre' än Eonforumet. För mig är det inget egentligt problem då de flesta trådarna där nere är döda ändå, men detta inlägget uppfyllde liksom inga kriterier på att vara konstruktivt IMHO. Det var därför jag sa ifrån. inte för att jag måste byta sida för en 'viktig' diskussion.

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Men, men ...

... inlägget försvinner ju inte bara för att jag låser det. Det tar ju upp exakt lika mycket plats ändå.

Jag tycker f.ö. att originalinlägget är konsumentinformation. De som är intresserade av DoD6 kan ju tänkas hänga både här och på Riotforumet.

Nu har tråden däremot lämnat DoD och borde därför egentligen splittas och delvis flyttas till ... ööh ... något annat forum.

Jag låter den dock vara kvar, så att användare kan se varför originalinlägget förblir olåst.

Foggmock

Myrmidon
Re: Men, men ...

Skadan är redan skedd, medhåll. MEN - jag tyckte att den skulle låsas för att markera att något var fel, en regel hade brutits eller nått åt det hållet. Tydligen var moderatorscommunityn inte inne på samma spår och tillåter tråden. Dessutom, som jag skrev i mitt svar till Elder Girov, så var det inte huvudanledningen till att jag tyckte att den skulle låsas.

Jag håller också med om att vi gått alldeles för långt OT och borde lämna tråden.

Mattis

Swordsman
Förlåt. Det har varit nere såpass länge så jag tänkte (i egenskap av moderator på det forumet) att vissa kanske trott att det aldrig skulle komma upp igen.

En ursäkt till alla som tog illa upp, jag ska skärpa till mig.

Rickard

Urverk speldesign
Allvarligt talat....

Jag vet roligare saker att tala om än Riotminds forum är uppe eller nere.. För min del så skiter jag blankt i om det är det eller inte.. Det påverkar inte precis DoD eller gör stora skillnader i världen...

Det är som att man skulle dra in på rollspelsforumet här och snacka om att RPG.net är off.. Helt ointressant.. Sådana saker händer och jag förstår inte intresset i det.. De som är aktiva på Riotmindsforumet märker väl ändå när det är uppe och när det är nere..?

/[color:\\"green\\"]Han[/color], som DoD4:are, bryr sig inte det minsta och slipper gärna sådana här fler menlösa trådar om något annat forum

Mattis

Swordsman
Re: Allvarligt talat....

Så, min tidigare ursäkt om saken dög inte? Nu är vi visst kräsna.

Rickard

Urverk speldesign
Re: Allvarligt talat....

Jo, det gjorde den men nu är BONUz fortsatte snedtände jag..

/[color:\\"green\\"]Han[/color] som höll på att göra en häxbrygd som därmed helt pajade

Troberg

Sinister eater
Ett anspråkslöst förslag

Det finns flera olika program som övervakar om en site är uppe eller inte. Starta programmet och låt det testa med ett inställningsbart intervall.

De borde vara lättast att hitta på TUCOWS.

Installera ett sådant om ni är intresserade av att föra statistik, jag tycker inte att en statuslogg för ett annat forum är det intressantaste som kan finnas här.

(Det finns liknande program som övervakar om en sida ändras, det kan vara bra i andra, liknande sammanhang.)

chrull

Stockholm Kartell

personligen tycker jag att du kunde ha låst. Mest för att slippa sånna här diskussioner. Inlägget är kanske ganska meningslöst, men för de det har mening för räcker det ju med att läsa det, att svara på det är HELT meningslöst.

Folk läser ju låsta inlägg också...

chrull