Nekromanti Riotminds inofficiella fotbollsliga!

seekay_UBBT

Veteran
Hejsan, forumister. Gamle SeeKay tillbaka med en fråga till er alla. Jag undrar om ni har hört talas om Xpert Eleven? Det är ett fotbollsmanagerspel, gratis, på nätet. Man får ett lag med olika karaktärer och egenskaper, och sedan ska man försöka ställa in bra mot sina motståndare så att man vinner sina matcher.
Personligen hatar jag fotboll, men det här är fan skitkul. Alltså behöver man inte vara någon fotbollsfreak för att gilla spelet.

Nu är det så att den här tråden redan funnits på Riotmindsforumet (därav trådnamnet) ett tag, men nu ska vi starta en ny säsong och tänkte helt enkelt bredda utbudet lite. Jag vet att Riotforumet inte har världens bästa rykte här på rollspel.nu, och det är kanske lite därför också som att jag ger er en möjlighet att visa att ni är bättre än oss :gremwink:

Men seriöst så är det faktiskt riktigt bra och roliga rollspelare med i ligan, och pressmeddelandena är väldigt frekventa och alla är aktiva.

Oavsett om ni vill försvara er heder som forumiter eller bara ha skoj med några fellow rollspelare som inte heller kan något om fotboll, kika in på Xperteleven.
Våran ligaID är 136736. Den skriver ni in i sökfältet efter liga när ni reggat er. Sen är det bara att anmäla er så får ni ert lag så fort som möjligt :gremsmile:

Väl mött!

Organ

Out of time, out of mind
Re: Riotminds inofficiella fotbollsliga! (ot)

SeeKay said:
Jag vet att Riotforumet inte har världens bästa rykte här på rollspel.nu
Jaså? Då har du pratat med fel forumiter. :gremsmile:

/Anders

roboman

Veteran
Nu har så även den andra säsongen avslutats och vi är på jakt efter ytterligare spelare till den tredje!

För att förtydliga lite är spelet, precis som det står på startsidan "lätt att spela, men svårt att bemästra". Själv avskyr jag strategispel, och detta är nästan för simpelt för att få kallas strategi, men det är kul. Det gör dessutom inget om man inte varit med från första säsongen, det kan jag intyga som vinnare av både ligacupen och division 1 under denna min första säsong. :gremtongue:

Hur mycket tid tar spelet då? Jo eftersom det är ligamatcher en gång i veckan, och cupmatch en gång i veckan (tills man åker ut såklart) behöver man inte gå in speciellt ofta alls. Visst är det kul att se mer av folk, om de skriver pressmeddelanden eller i forumet tex, men det är långt ifrån alla som gör det.
Man behöver alltså inte så in många gånger om dagen för att sätta sina spelare på att bygga borgar och bryta malmer. :gremwink:

Klart det finns intresse här också för ett kul och simpelt onlinespel mot andra rollspelare! Eller?

roboman

Veteran
Då var det dags att bumpa tråden igen! Jag vet inte hur det gått hittills med att värva folk från wrnu, men det finns ett fåtal användare i ligan jag inte har koll på så jag har inte gett upp än!

Den tredje säsongen av forumligan är slut och vi söker åter nya rollspelare som vill strida med sitt lag i den ädla konsten att coacha ett onlinefotbollslag till framgångar. Argumenten har väl nötts vid det här laget i tråden, så de behöver vi inte ta igen.

Tänk så kul det vore med en liten grupp härifrån som kunde förena sig med oss och vidga den lilla rollspelsligan lite. Tänk med två serier à 12 lag eller liknande [tittar drömskt ut genom fönstret]. Det vore grejer det!

Är du intresserad?

DeathJester

Veteran
Om jag hoppar av något lag i mina andra ligor så.. släng dock gärna iväg ett mail på X11 - jag har samma "nick" där som här.