Nekromanti Riotminds nya hemsida

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Klart bättre än deras förra. Den fungerar till exempel i Mozilla, så att jag kan klicka på länkarna i den!

/tobias

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Synd att den FORTFARANDE inte funkar i Opera [NT]

NT = No Text (Ingen text)

Rickard

Urverk speldesign
Den är ful(are) [NT]

/[color:\\"green\\"]Han[/color] som anstränger sig för att ge kreativativa svar och relativt nyligen har vaknat på forumsträffen

Eksem

Champion
Tja, vad ska man säga. De använder inte ens DoD-loggan. Det är litet konstigt. Annars tycker jag nog att... tja, innehållet är ju exakt samma. Menyn är litet otydligare, men den generella strukturen är litet bättre. Fast den är lite mer svårläst nu. Överhuvudtaget ser jag inte alls poängen med att göra om sidan om man ändå inte gör om den, så att säga.

Rickard

Urverk speldesign
Re: Smaken är ju som baken

Okey.. Det finns skäl till varför jag skrev så.. Den var snygg innan.. Visst, den funkade inte i 800×600... och enligt en undersökning av amazon.com för 1 år sedan (en rätt gammal uppgift alltså) så använde 75% av alla besökare den upplösningen.. Klumpigt sätt att göra hemsidan på, alltså.. Och? Det följer ju bara slarvigheten som Riotminds gör med sina böcker.. :gremtongue: Annars har den lite snygga bilder och bryter lite mot kvadratformen i mitten.. Det är ju schysst..

Men som det är nu så irriterar jag mig på följande saker..

1) Texten längst upp är det för skarpa kanter på..

2) Länkarna öppnar ibland popups, ibland i egna webbläsaren och ibland öppnar den nya fönster.. Har inget med snygghet att göra, men det är klumpigt gjort..

3) Den gröna bakgrundsbilden.. Den gör sidan så rektangulär.. Kunde klippt den <A HREF=http://www.student.itn.liu.se/~rikel934/forum/temp/>lite snyggare</A> (nog för att den kom lite i obalans nu).. Mest för att passa in den bättre runtom själva huvudinformationen.. Den behöver ju knappast gå 70 pixlar ut på vardera kanten..

4) De där rullistorna som dyker upp mitt på sidan.. De är totalt onödiga..

5) Att någon ens påpekar att det är en ny design på RiotMinds hemsida.. Jag menar... de som besöker hemsidan upptäcker det förr eller senare och de som inte gör det bryr sig inte.. Så varför ens starta en fånig tråd om det?

/[color:\\"green\\"]Han[/color] som tycker alla sådana här trådar om vad fanken som händer på DoD6-hemsidan är totalt onödiga

Troberg

Sinister eater

Visst, den funkade inte i 800×600... och enligt en undersökning av amazon.com för 1 år sedan (en rätt gammal uppgift alltså) så använde 75% av alla besökare den upplösningen.. Klumpigt sätt att göra hemsidan på, alltså..
En undersökning vi nyligen gjorde bland våra användare gav ungefär följande resultat (plockat ur minnet, så detaljgranska inte siffrorna):

640x480: 5%
800x600: 50%
1024x768: 25%
1152x864: 5%
1280x1024: 10%
Högre: 5%

Det sagt så finns det ju ingen anledning att ta upp onödigt skärmutrymme hos användaren. Man ska inte slösa med andras resurser, gör inget större än vad det behöver vara, och allra helst ska det skala korrekt efter fönsterstorleken.

2) Länkarna öppnar ibland popups, ibland i egna webbläsaren och ibland öppnar den nya fönster.. Har inget med snygghet att göra, men det är klumpigt gjort..
Japp. Popups är ett elände. Jag stänger av dem i browsern, vill jag ha ett nytt fönster ber jag om det.

Rage

Veteran
Anledningen att gör om en sida även fast innehållet inte ändras är för att locka nya besökare och få dessa att läsa innehållet. Kanske att få personer som inte "håller på" med rollspel att bli intresserade.
Jag tycker att sidan är stämingsfull och ganska snygg.
För övrigt har jag inget att säga om fakta innehållet på den eftersom jag inte har spelat DoD6 någongång.

Eksem

Champion
För all del, om nu redesignen faktiskt gör innehållet lättare att ta till sig. Vilket inte har skett i det här fallet. Den är marginellt snyggare, är marginellt lättare att hitta på, och snäppet svårare att läsa.

Johan K

Gammal & dryg
För min del så tycker jag att det är ett klart ansiktslyft de gjort på den sidan...
Klart mycket mycket mer lättmanuvrerad än den förra.

G

Guest

Guest

Att någon ens påpekar att det är en ny design på RiotMinds hemsida.. Jag menar... de som besöker hemsidan upptäcker det förr eller senare och de som inte gör det bryr sig inte.. Så varför ens starta en fånig tråd om det?
För att vissa kanske har slutat surfa på den för den uppdaterades så sällan innan den nya sidan kom... Men men... Varför fortsätter du en disskution om den är så fånig? Ledsen om ett sådant här inlägg stör dig så mycket...