Nekromanti Rippers/Slashers?

Big Marco

Läskig
Rippers sitter under naglarna och blir som små korta klor vid användning.

Slashers sitter i underarmarna och blir till stora klor/korta svärd vid utfällning - tänk Wolverines klor i X-men.

ripperdoc

Myrmidon
Re: Men Wolvorines know sitter vid knogarna [NT]

Båda har rätt. Slasherna sitter i underarmarna men fälls ut genom knogarna. Någonstans ska de där knivarna få plats...

/RD

Tett

Veteran

fan va hemskt det mås¨te vara att bryta armen då! :gremlaugh: btw så ser illustration hemsk ut i boken ;P

Ichabod_UBBT

Warrior

Jag vet att dom beskriver i nån marvel att wolverine måste hålla handleden rak för att kunna fälla ut sina klor. Jag antar att samma sak gäller för slashers.

Man håller handen sluten och handleden rak mot underarmen. Så fälls dom ut mellan knogarna. då kan dom dessutom stödjas av mekanismen i handleden. Ett par sådana klor måste vara jävligt starka för att inte bryta handleden. så jag röstar för att handleden "låser" sig när dom är utfällda för att stärka upp den förlängda "handen"...

Madon

Warrior
Re: Men Wolverine klor sitter vid knogarna

För det första, hur tusan fick jag det till know?

För det andra så kan väl Wolverine röra handleden medans. Andedningen till att han inte bryter den så ju att hans skelett är av samma material som klorna, och därför närmare oförstörbart. Däremot håller jag med att om det skulle göras på neotech skulle handleden behöva fixeras..

Tett

Veteran
Re: Men Wolverine klor sitter vid knogarna

[Andedningen till att han inte bryter den så ju att hans skelett är av samma material som klorna, och därför närmare oförstörbart] ... oki... kan ju inte säga att jag är så inne på X-men och det var jävligt längesen jag såg tidningen och jag har varken läst eller sett serien ;P