Nekromanti Rising, din nästa bostadsort är nu fastslagen.

EchonCique

Hero
Eftersom du på närmast daglig nivå nyttjar dig av uttrycket 'pudas' tycker jag allt att du borde ta seden som kommer med namnet och flytta till Pudas.

Det finns då två alternativ för dig, ett är att bosätta sig vid Campus för Växjö Universitet så du får nära till studentpuben Pudas eller denna plats i vårt fagra land. Jag är en vänlig själ och låter dig välja, men ett av dem måste du välja. :gremsmile:

Krille

Super Moderator
Men det begriper ju vem som helst!

...tyvärr tror jag att Rising är för lökig för att ha träffat överste 1 Göte Pudas, före detta flottiljchef på F13 Norrköping (han är säkert pensionerad general vid det här laget).

Överste Pudas höll en kul säkerhetspolitisk föreläsning en gång: en stor karta över Sverige, röda anfallspilar österifrån genom Finland, över Östersjön och in i Sverige, och blå pilar med motståtar från Sverige. Det var något som var lite fel på den bilden, och en av de värnpliktiga grabbarna ställde den uppenbara frågan som alla vi andra undrade över:

"Överste, ursäkta mig, men varför kommer fienden alltid från öster?"

Överste Pudas stirrade förvånat på sin karta, och tänkte och funderade, och utbrast slutligen med emfas:

"Men det begriper ju vem som helst att inte ens ryssen är så dum att han kör runt!"

Rising

Vila i frid
Fy vad ägigt med ett ställe som heter Pudas. Synd att det fanns en studentpub som hette så, dock, eftersom jag är allergisk mot studenter. Jag väljer nog att flytta till den där orten, då.

Btw så har jag ingen aning om varför jag säger just pudas. Jag hade ett ryck ett tag och sade egennamn om allting; "den där puben verkar lite för Ramona för mig" (för vulgo-billig), "att ha en tejpad plånbok är fan Leeroy!" (urbant hård och tuff) och "Det kommer fan ta en halvtimme innan du kommer fram på Telia's suport. Ska du bara sitta där som en djäkla Stanley?" (torrboll) Osv. Jag gjorde det till en sport att hitta på nya uttryck hela tiden och försöka välja rätt namn varje gång så att det alltid blev intuitivt att förstå vad jag talade om. Osv. Sen tröttnade jag på det, och det var bara några få uttryck som lät så pass bra att de fastnade.

Tyvärr har jag aldrig hört en främling använda någon av mina uttryck någon gång, vilket är en hemlig tävling som jag har med en polare. Vi hittar på nya uttryck hela tiden, och har gjort sen vi började tävlingen i fyran, och den som gör ett etablerat uttryck först - han vinner. Mina bästa hittills har varit "fjuppigt" (jag försökte sälja den hårt på skolgården i mellanstadiet) och "dolfo" (som jag åtminstone fick några polare att börja använda i högstadiet-gymnasiet).

(Vi har en annan tävling som handlar om att man ska ha sett bilar med registreringsskyltarna 001, 002, 003, 004 osv upp till 999 i turordning, men den leder han stort på 032 någonting. Jag är just börjat och inte kommit någonvart.)

MrG

Swashbuckler
Bilskyltar (OT)

Vi har en annan tävling som handlar om att man ska ha sett bilar med registreringsskyltarna 001, 002, 003, 004 osv upp till 999 i turordning, men den leder han stort på 032 någonting. Jag är just börjat och inte kommit någonvart
Sånt är ju apjobbigt och lär kunna ta några år. Själv har ajg redan tappat bort mig nånstans kring nummer 007 :gremtongue:

Arfert

Facit
Re: Men det begriper ju vem som helst!

jag var en gång på en bröllposmiddag (min kusin Rainer gifte sig) i DDR där brudens far (som var commie-höjdare) blev tokfull och i detalj berättade anfallsplanerna mot Sverige... sa även saker som vi vet var alla folkfiender bor, vi kommer bygga läger där och där... osv... kul kille :)

men han fixade i alla fall bil och "sommarstuga" (en s.k. "Bungalow" - kolonistuga i betong) till min kusin, så det var schysst!

Är övertygad om att överste Pudas hade HELT rätt!

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Re: Men det begriper ju vem som helst! (OT)

Förr i tiden var i Encyclopaedia Britannica uppslagsordet intelligence uppdelat i tre artiklar.

1. Human intelligence
2. Animal intelligence
3. Military intelligence

Arfert

Facit
Re: Men det begriper ju vem som helst! (OT)

är inte punkt tre en paradox? ;-) nä, skoja bara...

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
"den där puben verkar lite för Ramona för mig" (för vulgo-billig)"
Omigosh! Så träffande...! Den enda Ramona jag vet av döpte vi inofficiellt till "vulgo spice". Hon var så solariegrillad att hon hade rynkor mellan tuttarna vid 17 års ålder (och nog med urringning för att visa upp det även för alla som inte ville se)... Inte kan väl alla Ramona vara såna...? :gremconfused:

Gordeg

Hero
Vilka var de egentligen? (ngt OT)

Pluspoäng förresten till den som vet vem som skrev låten vars titel jag lånat till rubriken
Låten gjordes av Philemon Arthur and the dung, men såvitt jag vet är det fortfarande mörklagt vilka medlemmar denna eminenta musikensemble hade. Det ryktades om att Mikael Wiehe var en av dem. Någon som vet?

Gordeg

Dewil

Skrivbordsgeneral
Re: Vilka var de egentligen? (ngt OT)

Det vet man inte.

Stefan Wermelin tror inte på ryktet om bröderna Wiehe, även om musiken till "Vilse i pannkakan" (Tomas Wiehe) påminner starkt om PA&tD. Och jag tror att allt Stefan Wermelin säger är sant...

Läs mer hos Wikipedia.

Dewil

Hjalle

Swashbuckler
"(Vi har en annan tävling som handlar om att man ska ha sett bilar med registreringsskyltarna 001, 002, 003, 004 osv upp till 999 i turordning, men den leder han stort på 032 någonting. Jag är just börjat och inte kommit någonvart.)"

Well, i söndags när farsan körde mig hem från lajvet så såg jag 002, 003 och 004 inom loppet av en kvart. Synd bara att jag inte sett 001 först...

Ursäkta OT:n, men det var cooolt. :gremwink:

-Hjalle, med ögon på glänt.