Nekromanti Rising, kom an, din fegis!

Genesis

Ni dés ni maître
Rising, din fege usling! Det är dags att en gång för alla vem av oss som är regelklurigast! Kom ut och möt mig som en man! Jag utmanar dig på en 24 timmars rollspelsmakarduell! Ett tema kommer att väljas av forumsredaktören och efter dess postande har vi exakt 24 timmar på oss att skriva ett hejdundrande bra rollspel baserat på temat. Sagde forumsredaktör kommer att vara domare och enväldig jury i bedömningen av våra bidrag. Kom an, din fegis! Säg en tid då du vågar möta mig i duell, mano a mano!

Öh, förresten kan jag inte onsdag eller torsdag.

Svarte Faraonen

Sumer is icumen in
Såtillvida du inte tillfrågat Dante också är det chefredaktören, inte forumredaktören, som sköter tematiken och bedömningen. Därmed sagt, nu har jag ett tema redo, så det återstår bara att fixa ett datum.

Genesis

Ni dés ni maître
Eh, hoppsan. Jag är så dålig på titlar. Självklart är det dig jag vill ha.

Rising

Vila i frid
Det är dags att en gång för alla vem av oss som är regelklurigast!
Jag är smickrad att du ser mig som någon sorts lämplig motståndare. Själv ser jag mig nämligen som ett stort skämt. Liksom; vad hände med Chugunda-reglerna? Metagnosis-reglerna? Jag önskar att jag kunde säga att jag bara tröttnade på dem, men faktum är att jag klurat riktigt hårt på dem - jag klarar bara inte att komma fram till något. Jag suger.

Så... skulle en tidsgräns verkligen sporra mig? Om man inte klarar att göra något på 24 månader, kan man då räkna med att kunna uppnå något på 24 timmar? Ja, kanske.

Såattvahettere... okej, jag är helt klart sugen, men det är dock lite kinkigt med tid för mig ett tag framöver. Om du är villig att köra nästa helg (25-26) så kan vi ta det då.

Genesis

Ni dés ni maître
Tja, jag kan ju uppenbarligen inte hantera den mest rudimentära grammatik, som ditt citat visar, så vi kanske förtjänar varandra.

Kör på det! Förutsatt att Bobby har möjlighet att posta sitt tema någon gång under den 25:e så kör vi då. Bobby, sätt en tidpunkt!

Andy

Vila i frid
Och så börjar vadslagningen:

Vem tror att Genesis skriver det bästa förslaget?

Vem tror att Rising skriver det bästa förslaget?

Ratio: 1:1

Tempelhand

Veteran
Genesis verkar väldigt taggad och blir nog helt livsfarlig, men jag tror att Rising ändå på något rent magiskt sätt lyckas vara den som spränger målsnöret med en hundradelssekunds marginal. :gremlaugh:

Johan K

Gammal & dryg
Cool utmaning Genesis!
1000 pluspoäng till dig för denna idé!

/ Johan K, som ska följa detta med spänning.

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Andy said:

Jag tror att Rising skriver det bästa förslaget, men att Genesis har störst chans att faktiskt bli klar med sitt...

Nabu

Warrior
Andy said:

Det är en svår fråga för mig. Å ena sidan så har Rising många gånger presenterat insiktsfulla kommentarer, och visat på många tankar som jag håller med om; men å andra sidan så har Genesis faktiskt producerat en del grym mekanik, vilket jag inte sett Rising göra.

I slutändan så satsar jag på Genesis.

~Nabu, men i slutändan tror jag att det vore bäst om Genesis producerade och Rising kriticerade.

Flurtis

Hero
Vadå, vi kan ju inte ha en vadslagning utan att veta temat. Jag menar ifall temat är Pulpiga cyberamöbor ligger mina pengar på Genesis men ifall temat typ är något perverst med läder och åtta ben, well the Rising is the man.

//Mattias

Nabu

Warrior
Det klart man kan, om man tycker på att de båda "dominerar" ett ungefär lika stort område av settings, så får man ju satsa på den som man tror har störst chans att vinna där han ligger under. Om man å andra sidan tycker att någon av de två dominerar ett större område än den andre så är det ju bara att satsa på den personen.

Skillnaden blir att man satsar på vem som man tror har störst chans att lyckas i en slumpmässigt setting (rent generellt, om man så vill), istället för att satsa på vem som är bäst i en specifik setting (som det skulle bli om man väntade tills den blivit angiven).

~Nabu, hävdar.

Möller

Hubert Hortlax
flurtis said:
/../ men ifall temat typ är något perverst med läder och åtta ben, well the Rising is the man.
//Mattias
Hmm. En för mig alldeles ny rollspelsgenere.

Men jag lägger mina imaginära pengar på Rising. Har ingen aning om varför. Kanske satsar jag på underdogen (det var ju trots allt Genesis som utmanade)

Unfair

Hero
jo det skulle nog ge det bästa resultatet men späningen skulle inte bli så hög

ps. lägger la det på Genesis,,,

Rising

Vila i frid
Okej, bring it! Fy fan vad taggad jag är! Jag säger som Lyle i Achewood: Jag är så laddad att jag skulle kunna spela trumpet med ballen!