Nekromanti Rising Recenserar Solospel! [ointressant]

Carl Ö

Warrior
iFF -Re: Rising Recenserar Solospel! [ointressant]

Det här vet ni nog redan, men de första fem soloäventyrsböckerna på Risings Fighting Fantasy-lista finns att köpa som appar till iPad och iPhone.

Jag har inte provat app-varianterna ännu, men tänker göra det inom kort. De är inte bara texterna rakt av, visst stöd för tärningar och resurshantering finns också.

/C

Jarl

Hero
Re: iFF -Re: Rising Recenserar Solospel! [ointressant]

Carl Ö said:
Det här vet ni nog redan, men de första fem soloäventyrsböckerna på Risings Fighting Fantasy-lista finns att köpa som appar till iPad och iPhone.

Jag har inte provat app-varianterna ännu, men tänker göra det inom kort. De är inte bara texterna rakt av, visst stöd för tärningar och resurshantering finns också.

/C
Jag har en av dem, Warlock... something tror jag det var. De är rätt usla, all text är "bilder" och ser därav förjävlig ut, och inte hade appen en automagiskt ritad karta, vilket kändes som helt nödvändigt.

CapnZapp

Myrmidon
Jedvard said:
Varför starta en ny tråd om det redan finns en tråd som behandlar ämnet?
Det är gängse forumetikett att inte gräva upp sedan länge döda trådar, åtminstone inte utan att klart deklarera att det handlar om trådnekromanti.

Varför då? Ja, inte handlar det om din specifika post.

Istället beror det på alla dem som läser "nya" trådar från början, utan att inse att (början av) tråden är åratal gammal. En trådbörjan som kan innehålla flames, trolling eller helt enkelt frågor som sedan länge är helt inaktuella.

Är man då inte uppmärksam kan det lätt hända att folk postar svar till sådant rejält inaktuellt innehåll med risk för frustration och förvirring, och det gagnar ingen.

Då är det mycket bättre om du startar en ny tråd. Ser du en poäng att lyfta upp de existerande, gamla, inläggen (och alltså inte enbart drivs av en felriktad strävan att "spara" forumtrådar) fungerar det oftast utmärkt att länka till den gamla tråden (som därmed får fortsätta vila i frid).

Zapp,
en vanlig forumist (mitt svar ovan är alltså enbart mina privata åsikter)