Björn Wärmedal
Björning Wheel
Jag har gnällt en del i småpraten om att jag söker ett program som gör det lätt att rita ritningar till slott, borgar, hus och liknande för att ha som rollspelskartor. För min dator (som kör linux) så börjar jag ge upp. Det finns ju typ paint-kloner, gimp och inkscape och de är antingen värdelösa, har skithög inlärningströskel eller är så krångliga att det går fortare att rita på papper. Även om man suddar och ritar om några gånger...
Däremot har jag en surfplatta (en ipad). Det är ju litegrann som ett digitalt ritpapper, så det borde ju finnas en app som motsvarar mina förväntningar.
Kan ni hjälpa mig leta i app-djungeln?
Önskemål:
- färger är inte ett krav; svartvita bilder räcker.
- det får gärna finnas möjlighet att visa ett rutnät så man får hjälp med mått och linjer.
- att hantera flera lager och transparens hade varit awesome.
- jag vill helst kunna rita linjer i olika tjocklek och/eller kunna fylla fält med färg.
- det är en fördel att kunna markera områden och kopiera/klistra in saker, men inte ett krav.
Däremot har jag en surfplatta (en ipad). Det är ju litegrann som ett digitalt ritpapper, så det borde ju finnas en app som motsvarar mina förväntningar.
Kan ni hjälpa mig leta i app-djungeln?
Önskemål:
- färger är inte ett krav; svartvita bilder räcker.
- det får gärna finnas möjlighet att visa ett rutnät så man får hjälp med mått och linjer.
- att hantera flera lager och transparens hade varit awesome.
- jag vill helst kunna rita linjer i olika tjocklek och/eller kunna fylla fält med färg.
- det är en fördel att kunna markera områden och kopiera/klistra in saker, men inte ett krav.