Pendragon - en omgång vinterfas i spelledaren moddade system, nästan som att få ett litet brädspel. Sedan på med musik, diskution om setting, genre och huvudperson, sedan är det ofta en liten stämningstext från spelledaren och så kör vi. Ibland använder vi chupa-chups som skydd av våra tärningar vid viktiga tärningslag (och man använder inte spelledarens tärningar). Spelledaren har större tärningar för viktigare slag.
Såpa - middag med recap av vad som hände senast, nattning av mina barn, fram med Manchesterprylar, te, kaffe och kakor, ordna högar med scener och karaktärer och sedan plocka upp första scenen och köra. Efteråt det rituella nominerandet och bestämmandet av vilka roller som ska prisas för kvällen.
Rollspelshelg ska inledas med öl och macka, denna ritual vägrar nu min fru att vi ska sluta med även om hon hellre vill ha ett glas vin och inte är så intresserade av orgien av ost som tillhör mackorna.
Tror det var allt, jag försöker hitta en ritual för att torsdagsrollspelandet ska bli av även de torsdagar jag kan, men det har varit kört under hösten...
-Gunnar (torsdag som jag skulle kunnat spela men inte de andra kunde)