Ryng Silverkorp
Veteran
Hmm
Du har förstått mig ganska bra trots allt, jag gillar INTE djurfolk.
Varför?
Jo jag anser att det blir en minst sagt intressant ekvation att försöka gå in på djupet i hur ett djurfolk tänker, tycker och agerar. Om detta är glasklart för dig eller andra, så upplys mig då och ursäkta min okunskap.
Och nej, jag nöjer mig INTE med vad som sägs (skrivs) i de olika monsterböcker där djurfolk finns.
Och så till sist, att ta med ett par olika djurfolk, anser jag öppnar dörren för fler djurfolk. När man släpper ett rollspel eller i detta fall en monsterbok. Då sätter man en sorts standard för vad som är gångbart i världen (min åsikt). Och om några djurfolk kan få vara med så varför inte fler? Några exempel som säkert många Inte tycker är så sago-stämmnings-fulla (hur fick jag till det där?):
Daggmaskman
Spindelman(nen)
Sköldpadsman (NEJ jag vill inte se några ninja-turtlar)
Bläckfiskman (Hmm iof en sån kan nog ha många svärd ...)
Kackerlacksman (blääää)
Kolibri-mö (Sto 2-3?)
Fästingman
Behövs fler exempel?
Nej, jag tycker det räcker gott med dom något mer humanoida varelser som finns.
Du har förstått mig ganska bra trots allt, jag gillar INTE djurfolk.
Varför?
Jo jag anser att det blir en minst sagt intressant ekvation att försöka gå in på djupet i hur ett djurfolk tänker, tycker och agerar. Om detta är glasklart för dig eller andra, så upplys mig då och ursäkta min okunskap.
Och nej, jag nöjer mig INTE med vad som sägs (skrivs) i de olika monsterböcker där djurfolk finns.
Och så till sist, att ta med ett par olika djurfolk, anser jag öppnar dörren för fler djurfolk. När man släpper ett rollspel eller i detta fall en monsterbok. Då sätter man en sorts standard för vad som är gångbart i världen (min åsikt). Och om några djurfolk kan få vara med så varför inte fler? Några exempel som säkert många Inte tycker är så sago-stämmnings-fulla (hur fick jag till det där?):
Daggmaskman
Spindelman(nen)
Sköldpadsman (NEJ jag vill inte se några ninja-turtlar)
Bläckfiskman (Hmm iof en sån kan nog ha många svärd ...)
Kackerlacksman (blääää)
Kolibri-mö (Sto 2-3?)
Fästingman
Behövs fler exempel?
Nej, jag tycker det räcker gott med dom något mer humanoida varelser som finns.