Nekromanti Robert Jordan i serieform

Dimfrost

Special Circumstances
Tja, eftersom det baserar sig på New Spring, som är färdigskriven och fristående, så borde väl det här gå att genomföra. :gremsmile:

/Dimfrost

walium

Ganska töntig, faktiskt
Smeker sitt rollspelarskägg

Är det bara jag som tycker att trollockerna ser alldeles för mänskliga ut? De har ju tillochmed människolikt hår.

Foggmock

Myrmidon
Klart den kommer bli klar, man får ju plats med 50 sidor Jordan mellan varje serieruta... :gremgrin:

Balderk

Swashbuckler
Är inte New Spring första delen i en trilogi som utspelar sig före Eye of the World? Nu snackar jag om romanen alltså, inte novellen i Legends.

/Balderk, har för sig att dte stod på omslaget till och med...

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Trollogi (OT)

Är inte New Spring första delen i en trilogi som utspelar sig före Eye of the World?
En trilogi? Alla som tror att det är slut efter bara tre böcker kan räcka upp en hand! :gremwink:

/tobias

Dimfrost

Special Circumstances
Nja, såvitt jag vet så rör det sig om ett antal "prequels", men inte sammanhängande. Alltså kommer det att skrivas fler böcker om saker som hände innan EotW, men det kommer inte att vara direkta fortsättningar på New Spring. Det har talats om att de andra böckerna ska ta upp Tam al'Thors resor, bland annat, och Moiraine och Lan lär nog inte förekomma där.

/Dimfrost, har inte läst New Spring sen Legends

Balderk

Swashbuckler
Jaha, på så vis. Jag har inte heller läst den och ämnar så heller inte göra. Slutade läsa WoT efter att A Crown of Swords förvunnit på bussen från mönstringen (för över ett år sen nu).

/Balderk

Balderk

Swashbuckler
*Räcker upp handen (OT)

Jag tror faktiskt det eftersom det just handlar om tiden före Eye of the World. När själva serien Wheel of Time tar slut har jag dock ingen aning om (även om Jordan tydligen påstår att han ska avsluta den inom två böcker).

/Balderk

Netfeed

Swashbuckler
yeah right

(även om Jordan tydligen påstår att han ska avsluta den inom två böcker).

tror du på tomten också?

DODswe4

Hero
Om den blir klar? Boken kanske itne blir klar, han ska ju skriva så "pip" långt. Serien kommer nog bli klar, i alla fall kan man hoppas det.

DODswe4

Hero
Re: Smeker sitt rollspelarskägg

Dom var väll människor innan? eller har jag bara fått för mig det?

Johan K

Gammal & dryg
För att ha totalt bristfälliga kunskaper Om jordans värld så verkar det här trevligt faktsitk... Lite kul med en fantasy-serietidning...
Så man får ju hoppas att det blir bra ju !

Balderk

Swashbuckler
Re: yeah right

Ehh... skrev jag att jag trodde på det där påståendet?

Men jag tror på att prequelserien inte kommer överskrida tre böcker. Allt jag har sagt.

Balderk

Swashbuckler
Re: *Räcker upp handen (OT)

Fem böcker från början? Trodde det var färre.

DODswe4

Hero
Re: *Räcker upp handen (OT)

Det kanske var tre jag vet itne så noga. men sen sa han 7 sen 11 sen skulle det vara kalrt snart