För 6 år sen gjorde jag ett koncept till en barnportal åt en kund (där man skulle kunna knalla runt i en värld, spela spel, se film, lyssna på sagor osv)... tyvärr blev företaget i fråga uppköpt av en större spelare som sedermera (de hamnade i ekonomiskt trångmål) lade ner alla planer på portalen i fråga.
själva VÄRLDEN har jag dock kvar alla grejer till... Nu har jag en tanke att göra ett rollspel riktat till 7-12åringar av hela grejen. Stuket är ett slags "BamseManga", en blandning av svensk och japansk barnserietradition...
Spelet är ett slags fantasy, med både medeltida och nutida referenser... med en blandning av matineäventyr och humor. Det ska finnas både magi och nån form av SF-teknik, och våldet ska tonas ner (inte värre än i Asterix/Tintin kanske)
Reglerna ska vara tokenkla, och boken kanske 48 sidor med mycket färg...
Bifogar en gammal presentationsPDF (som ger en aning om stuket).
Vad tror ni?
/Tomas
själva VÄRLDEN har jag dock kvar alla grejer till... Nu har jag en tanke att göra ett rollspel riktat till 7-12åringar av hela grejen. Stuket är ett slags "BamseManga", en blandning av svensk och japansk barnserietradition...
Spelet är ett slags fantasy, med både medeltida och nutida referenser... med en blandning av matineäventyr och humor. Det ska finnas både magi och nån form av SF-teknik, och våldet ska tonas ner (inte värre än i Asterix/Tintin kanske)
Reglerna ska vara tokenkla, och boken kanske 48 sidor med mycket färg...
Bifogar en gammal presentationsPDF (som ger en aning om stuket).
Vad tror ni?
/Tomas