Troberg
Sinister eater
Re: Men det gör inte jag
Som spelledare kan jag ha ett antal händelser planerade och jag hoppas att få en chans att använda dem för att de skulle ge ett intressant spel. Då är jag inte så villig att släppa in karaktärer som jag vet kommer att resultera i att gruppen efter en timme är hatad, efterlyst och på flykt för resten av kampanjen. Även om spelarna tror att karaktärerna kan vara roliga så ger det sämre spel i längden.
Det är en balansgång. Självklart måste man inte skräddary karaktärer helt efter kampanjen, men å andra sidan så behöver man inte heller ta med karaktärer som man vet är helt olämpliga för kampanjen.För jag anser inte att man skall rollpersonerna helt efter kampanj. Jag kör snarare på det motsatta, anpassa kampanjen efter rollpersonerna. Jag har haft vansinningt roligt då jag spelat psykopat (min RP och dennes "kamrat" liggar fortfarande inspärrade på något mentalsjukhus på Luna (spelet vara Mutant C i detta fallet). I DoD5 så har jag likaså riktigt roligt med en gammal i det närmaste psykotisk gubbe som med sin gamla vän sysslar med en massa nekrologi. Så länge det finns kontinutet i det som görs och det bara inte är ett plötsligt utbrott av psykos tycker jag det är helt okej.
Som spelledare kan jag ha ett antal händelser planerade och jag hoppas att få en chans att använda dem för att de skulle ge ett intressant spel. Då är jag inte så villig att släppa in karaktärer som jag vet kommer att resultera i att gruppen efter en timme är hatad, efterlyst och på flykt för resten av kampanjen. Även om spelarna tror att karaktärerna kan vara roliga så ger det sämre spel i längden.