baron Max Durhal_UBBT
Warrior
Jag spelade nyligen igenom de tre första monkey island spelen. JAg funderar på att göra en liknande kampanj. Inte med Lucasarts skämt men som snarare inriktar sig på att vara rolig och snarare följa en helt påhittad värld. Man kanske gör någon oseriös kampanj i DnD:s sjörövar kontinent, men ett äventyr i Monkey island klass vore mycket roligare. Men om man kanske går lite ifrån monkey island, vad finns det att säga om roliga kampanjer som satsar på humor och känsla istället för allvar och spänning. Har någon erfarenheter. Vilket regelsystem skulle passa för det här (kanske friform, eller Svenil). Helst gör jag en egen värld eller lånar några påhittade karibiska öar. Fast det där Svenil låter ju som att det skulle passa det också. Har någon annan gjort lyckade humoristiska kampanjer. Det blir ju tröttsamt efter allt blod och våld ibland då man vill skratta lite åt att hjälten är en antihjälte. Andras erfarenheter vore trevligt att höra, men också förslag. Om man gjorde Monkey island inspirerat rollspel så skulle varje person istället för att välja vapen få välja vilka förolämpningar de skulle ha för att möta sin motståndare. Låter kul på pappret, men som sagt, jag vill höra vad andra har att säga.