Nekromanti Roliga Spelupplevelser

William_Besario

Warrior
Jag skulle vilja höra några av era roliga spelupplevelser.
här är en av mina : én av mina FD spelare är OTROLIGT kobold. alltså han spelar en Kragg. En gång startade han ett barslagsmål ( någon tittade på honom ) och i varje fall så tog han fram sitt svärd och snittade upp magen på "Fienden" som han kallade honom. sen kom han på att det skulle se lite konstigt ut när vakterna kom så han bad bad om nål och tråd...

<P ID="edit"><FONT SIZE=-1><EM>Edited by William_Besario on 2000-08-07 20:44.</EM></FONT></P>

Killer

Veteran
Jag är ny här så ni får ursäkta om jag gör nåt fel.
Men nog om det, det hände en ganska lustig sak när våran grupp spelade. En av spelarna jagade en tjuv som var mycket viktig för vårat uppdrag, sagt och gjort när han kom ikapp förbrytaren så ville han(tjuven) inte ge sig så, spelaren i fåga som jagade efter honom fick för sig att "övertala" honom att ge sig. Hans övertalningar brukar gå ut på att använda lagom mycket våld. Så han tänkte drämma till tjuven med knytnäven för att inte döda den stackarn. Sagt och gjort han slår till lagbrytaren rätt i pannan, och får oturligt nog 6 extraskador varav 2 var hjärnan. Lägg märke till att tjuven vad den enda som hade information om det vi letade efter.
Så de blev tack och adjö stora belöning.

Watch thy words when adressing me, lest they be fed to thee on the end of my boot.

serpent

Veteran
Knytnävsslag som gör mycket skada är ju inte helt obekanta... Jag skickade ett lagom svårt troll på spelarna, bara för att få se dem döda det på 2 rundor. meningen var att de skulle vara svårt skadade när de kom till en viss del av äventyret...

"Daak? Han verkar skum. Jag sticker ner honom med min sahlamdolk."

Freddy

Veteran
Jo, jag känner igen situationen... Fast för mig så var rollpersonen på en gladiator arena där han dödade två troll (dock ej samtidigt). Första trollet dödade han med sin dubbel yxa... Det andra trollet slog han ihjäl med knytnävarna, efter det fick han namnet "Trollbane".

Vrimzikiel

Veteran
Jag spelade en krigarmunk tillhörande en påhittad religion som inte tillåter vapen, därför slåss han med nävarna. Vi blev under en resa anfallna av ett gäng "medelbusar" och då en av dem anföll min munk fann han (munken alltså) det nödvändigt att försvara sig. Munken undvek bara de två första rundorna men sedan slog han till med ett "bedövningsslag" (eller vad de nu heter), dock gjorde de eviga sexorna att skadan gick upp til 59, jag kommer inte ihåg hur skadorna delade upp sig men minst en hjärna... =)

Mederian

Warrior
En dvärg tillhörande en spelare hamnade en gång olyckligtvis mitt ute på ett slagfält (lång historia hur han hamnade där) och givetvis lyckas han reta upp fiendernas stora grottroll som inte bara högg av vår käre dvärg hans kära testiklar, utan därefter plockades han upp och blev slagen i pannan. Han flög ett antal meter och fick en intryckt panna, men otroligt nog klarade han chockslaget och ställde sig upp med en glad min :)

Själv har jag en tendens att ha EXTREMT otursförföljda rollpersoner, dock inte så att de dör väldigt fort utan snarare får rörelsehinder, epilepsi eller något annat roligt. Det var förresten inte många dagar sen jag gjorde en rollperson, som, när jag slog mitt Tur-slag med 3T6, inte helt oväntat fick - just det - 3 i tur.

Mederian síol Ianoty t'un Léarama t'an Machara

Riddaren

Swashbuckler
"Själv har jag en tendens att ha EXTREMT otursförföljda rollpersoner, dock inte så att de dör väldigt fort utan snarare får rörelsehinder, epilepsi eller något annat roligt. Det var förresten inte många dagar sen jag gjorde en rollperson, som, när jag slog mitt Tur-slag med 3T6, inte helt oväntat fick - just det - 3 i tur."

I spelarens handbok är TUR ändrat till att vara 11 automatiskt när man börjar spelet med en RP.

Riddaren

http://www.backtotellus.com/ http://www.eyesoffate.com/

Eva Florén

Swashbuckler
Smara - Stockholms län (7,5 km Edsbro, 20 km Knutb
Min kära SL nyttjade just min befängda otur i evigheter... Jag hade 7 i tur och det kan låta som hyffsat halvdålig tur. Men mina tärningar tyckte det var obehagligt kul att slå HÖGT. SL beordrade den med sämst tur att slå och givetvis föll lotten på mig. Jag slog... givetvis ett par tre sexor och hyllan som sällskapet stod på gav vika. Vi föll. Var och en slog ett slag mot tur för att se om de fick fatt i något. De två andra slog lagom slag. Jag fortsatte med mina sexor.... Men för att rädda situationen lät SL de två andra slå ett slag för att se om de fick fatt i mig. Vilket lyckades. Någon halvtimme senare slutade i alla fall min RPs karriär när hon föll offer för turtärningar igen. Att få sin egen häst över sig är inte lyckat.

Lady Silver Wolf

Riddaren

Swashbuckler
"Någon halvtimme senare slutade i alla fall min RPs karriär när hon föll offer för turtärningar igen. Att få sin egen häst över sig är inte lyckat."

Kan nog skådespelaren Reeve hålla med om, fast han överlevde dock.

Riddaren

http://www.backtotellus.com/ http://www.eyesoffate.com/

Killer

Veteran
Nää, me de e ju tråkigt, det finns en kille i vär spelgrupp, det va han som smäckte tjuven, som ALDRIG fått over 7 i TUR, en gång fick han 11, men så valde han en nackdel för att få ett extra slag på huvudtabellen, och den nackdelen visade sig att bli... just det, olyckskorp, så -1t6 på tur, och så får han 7 igen.

Watch thy words when adressing me, lest they be fed to thee on the end of my boot.

Sir Foilan

Hero
Om man tar sig en titt kan man få intrycket att de roligaste spelupplevelsena är då man får hög skada!?

Har en polare som absolut inte kan spela generös. Han är snål och girig så in i vassen. En dvärg utan heder! Han skulle iaf spela alv (det går inte att spela människa, frågan är om han nånsin gjort det) och han gjorde ett par tappra försök att inte verka girig. Vi hade fått ett uppdrag och skulle få förskott. Vi stod och diskuterade summan och min polare ansträngde sig för att inte vara med i diskussionen. Till slut sade han:
" Öhhhh...hur myck...jag menar...ehhh...jag skulle hellre vilja ha en sak"
Meningen var helt malplacerad både vad gäller honom själv och tidpunkten i spelet. Han bidrog till en hel del fniss.

/Sir Foilan. En flygande dvärg med tvåhandssvärd. Det skulle vara nåt för dig Lars-Kenneth Johansson! /images/icons/cool.gif

"A dark seed of evil is grown"

serpent

Veteran
En gång gjorde jag ett äventyr som hade stora likheter med ett som vi tidigare spelat, och en av spelarna trodde att det var samma. Plötsligt när de stod mitt i en skog vände han sig om och skrek "Bered er på att dö, tirakkräk!", varefter en skräckslagen missla kom fram med ett meddelande till ovan nämnd spelare...

"Daak? Han verkar skum. Jag sticker ner honom med min sahlamdolk."