En riktigt trevlig karaktär var en som en av mina spelare körde i Vampire: the requiem var Driver.
Driver var en ghoul, faktiskt spelarnas ända ghoul eftersom prinsen höll stenhårt på att det krävdes tillstånd att skaffa ghouls och de hade riskerat liv och lem på att vinna prinsens gunst och få en ghoul. Varför brydde de sig så mycket om att få en ghoul? Eftersom ingen av dem kunde köra en bil

De var gammla vampyrer som inte gillade de här nya plåtburkarna och hade för helvetet bättre saker att lära sig alternativt yngre vampyrer som vägrade "slösa" xp. Men de var i ens stor stad och enda sättet att ta sig runt snabbt var med bil och jag som sorytelle väggrade låta dem min-maxa genom att sluta attakera dem i bilen och liknande.
Så de skaffade driver, en ex-nascar förare som blivit förlammad från halsen ner i en bilolycka på tävlingsbanan. Ingenting som inte några doser vampyr blod kan fixa

Spelarna lärde sig snart älska Driver, han såg upp till dem, hjälpte dem med saker utan att de behövde säga till honom och backade inte för att komma inkörandes genom väggar i den bepansrade bilen de skaffat honnom när spelaran hamnat i trubbel.
Höjdpunkten för Driver som en npc kom när varulvar hade anfallit spelarna och höll på att ha ihjäl en av dem. Driver kör på en av varulvarna med bilen och kliver sedan ur bilen med en skift nyckel i högsta hugg i ett försök att rädda en av spelarkaraktärerna från en varulv. Driver klarade sig inte ens en runda men han distraherar varulvarna nog så att karaktären som håller på att dö kan ta sig upp och fortsätta slåss vilket gör att han klarar sig.
När striden är slut är en av spelarnas karaktärer döda och Driver dödligt sårad, återigen med en bruten rygrad. Spelaran väljer här att förvandla Driver till en vampyr och spelaren vars karaktär dog tar över och börjar spela Driver.
Vid kampanjens slut var Driver inte bara gruppens självklare ledare men också prins över staden. Antagligen den första humanity 8 vampyren jag sett lyckas med den bedriften helt enkelt eftersom spelarna var överns om att "Driver hade aldrig gjort något så tasktigt" så fort han övervägde att göra något humanity sänkande