Nekromanti Roligaste rp'n

ergith

Veteran
jag undrar om ni har någon riktigt rolig rp med när ni spelar å vad denna brukar göra...
i våran grupp gillar jag halvorchen som kan räkna till 11 å är livrädd för sin morsa :)

/ergith

Allting som kan gå fel kommer att gå fel.
-Murphys tredje lag.

Sodivra

Champion
Jag gjorde en gång en orch till Chronopia som var bard. Själv tyckte han att han spelade och sjöng bäst i världen, men egentligen hade han 2 i spela trumma! /images/icons/laugh.gif

Första gången jag skulle spela slog jag perfekt dock, och startade ett våldsamt party på ett värdshus! /images/icons/laugh.gif/images/icons/laugh.gif

/Arvidos Magus- Too cool for public safety!\

Genom åren har man hunnit med många minnesvärda karaktärer. De som är mig närmast om hjärtat är:

Ragnar Örnklippa (Expert DoD) Han var en halvrese med väldigt låg intelligens. Han var munk/präst/missionär i sin egen religion, G´Dö. Den enda han lyckades omvända var en minotaur, Grådda "the grey death". Jag använder dem fortfarande som SLP i WHFRP.

Turk "Nekro den enorme" (Expert D0D) Hob med ambition att bli världens bäste hobnekromantiker, när han upptäckte att han var den ende hobnekromantikern ändrade han detta till att bli världens mäktigaste nekromantiker. Han samlade på allt äckligt han stötte på. En gång frös han ned en vargmans skalle för att spara och göra experiment med. Han glömde dock bort detta och det började lukta väldigt illa.

När jag SLade gamla Mutant för länge sen hade en spelare en blå muterad flodhäst. Han var inte så intelligent och hade hoppförmåga. Han bar länge runt på en hink med rosa målarfärg och ett bowlingklot. Han förstod aldrig vad dessa hade för funktion och försökte bla byta dem mot ett automathagelgevär.

Skelander

Veteran
En av mina spelar (Hej Fredrik!) har en mycket skoj alvmagiker i min nuvarande DoD6-kampanj. Det enda han egentligen kan är magi och matematik (FV 18 i Räkna :)

När RP träffade Aud i "Vinterskogen..." gick han raskt fram till henne, räckte fram handen och presenterade sig: "Professor Emeritus, Magus Abstraktus Maximus Letessian Hellespont... docent! Angenämt!"

Rikard
---
"A real American only need one finger..."
Al Bundy

Hm, en jag hade o var till slut tvungen att lägga undan var en prisjägare som vägrade använda hjälm "förstör frisyren" och därmed råkade allmänt illa ut... dessutom misslyckades han fatalt när han skulle göra "det lilla xtra" vilket till slut innebar en katastrof. Efter två smärre hjärnskakningar på en vecka så blev han till slut nerkastad genom en skytteglugg sju åtta meter ner av en mycket ilsk orchledare... och han överlevde, men svårt skadad, gick inte att slutföra äventyret med honom inte.... men han finns ju tillgänglig senare...:)

"jag flyr aldrig, jag retirerar- retirera" Groo

shadow_UBBT

Warrior
Jag tänker gå igenom några av mina DoD 4e personer som var roliga.

Jag har hafft en råttman tjuv som arbetade i maskopi med en alv. Han började med FV 2 i sjunga men misslyckades alldrig.

Sedan har jag hafft en legoknekt med hjälteförmågan "Alltid perfekt frisyr". Han spelade ball hela tiden men blev det strid så flydde han offtast.

Och sisst men långt ifrån minst så spelade jag en gång en halvorc barbar med stryktålig som hjälteförmåga. Han hette Bjorn och fick en gång en pil genom huvudet utan att bry sig. Mucho Macho!

Shadow -2001 (I'm not as think as you drunk I am)

Benax_UBBT

Veteran
mitt strå till stacken

Framför allt kan jag minnas 2 gamla RP. Ingen av dem mina dock...

Den första en halvlängdsman-animist (han hade en svår uppväxt, stackarn) som envisades men att alltid gå runt i kropp av växter. Vidare red han på en albatross, var allmänt aggressiv och uppkäftig. En plåga för resten av gruppen men framför allt för SL.

Nummer två var en högalv som hamnat på villovägar. Fysiskt väldigt bräcklig men INT 27 och PSY 29. Efter ett tag hade han också skaffat sig energistråle 31 och gick runt om hotade alla och envar. Eftersom en energistråle E10 var hans stora dröm och en sådan drar 10 PSY satte han dock aldrig hotet i verket utom en gång då en person undrade om han verkligen kunde nåt eller bara skröt. Den personen fick se sig om efter ett nytt huvud...

/Benax

Leriol

Veteran
hehe

Vi har alltid med som en liten skyddande ängel, Fombel Blomma även kallad fomblo. Han dyker upp när man behöver hon0om mest, eller minst :)
han är den lilla halvlängsmanna magikern som kan allt och gör allt för att retas, särskilt med krigare som ska dricka öl. Dom har alltid en smärre grushög i stopet. :)

König

Hero
Re: Sorgligaste rp'n

Okej här följer en lista på mindre lyckade Rp's (det var många år sedan dessa användes).
-Människa Mentalist, vid namn Baba Ali, som hade en flygande matta (från Magikerns Handbok, kostade 10 BP eller nått). Irriterade alla i gruppen genom att flyga omkring och spexa.
-En Kultist vid namn Tex, när medspelarna låg döendes, en av dem hade en orch på sig som bet honom i halsen; ägnade sig Tex åt att byta vapen, för att få erfarenhet i alla. I stället för att rädda sina kamrater, använde han sin strypsnara, för att ge en av Orcherna en långsam död. En annan gång skulle gruppen ta sig in i en borg, men dörren var för kraftig att forcera, då två spelare gick runt huset för att leta efter en annan ingång, sade Tex "Bra, nu är vi färre som delar på skatterna"; varpå han tar fram sina dyrkar och öppnar porten!
- Sen hade vi en alv mentalist (av de andra kallad Patalv the Mental), som i stort enbart hade flyga som besvärjelse; och det enda han kunde göra i strid var att flyg upp över fienden och släppa stenar på dem.

Listan kan göras för lång....på ett sätt känns ändock dessa karaktärer ganska typiska...vi gick ju i högstadiet då.

"When the DM laughs it is already to late"

Mutant

Warrior
uräkta jag förstod inte heller riktigt...
vad hade hinken med rosa färg och bowling klotet för funktion??

First i was blind, now i can see.

Adragoor

Warrior
Jag minns när jag SLade ett äventyr om någon skattkammare för många år sedan. De två rollpersonerna var: Gôlin (även kallad snålin), en feg dvärg i sina sämsta år, och Rombwë (vars namn betyder trumpetmannen), en vanligtvis ytterst vänskaplig alv som när han blev arg plockade fram sin tvåhandstrumpet med spikar! Väl framme vid skattkammaren, blev Rombwë tvingad av Gôlin att öppna den otrevliga låsmekanismen, med resultat att han utlöste en fälla och bröt ryggen. Men han dog inte, nej då, och inte långt efter att Gôlin hade försvunnit med skatten, blev han räddad av en kringvandrande magiker. Denne hade givetvis godheten att kasta en permanent animeringsbesvärjelse på Rombwës rygg. Han gjorde dock inte ett särskilt bra jobb med följden att Rombwë fick ett ytterst lustigt utseende...

Konstigt (lite OT)

...att det ofta är halvlängdsmän som blir de roligaste magikerna, trots att det står i reglerna att halvlängdsmän sällan eller aldrig blir magiker. Regler är till för att brytas verkar det som. Själv är jag inte ofelbar heller. Jag hade en halvlängdsman som var bastardmagiker (DoD -91) men som aldrig kunde hålla tyst. Detta satte honom i diverse olägenheter. Det är nog den roligaste (och jobbigaste) RP jag spelat.

/Black Dwarf

"I may be small but I can still kick your ass!"

Hasse

Hero
Så här är det.

Gamla mutant utspelar sig efter den STORA katastrofen i en primitiv postteknologisk kultur kort sagt. Detta gör att mycket av det som finns i dag, som vi tar som självklara och som vi idag utan att reflektera vet hur de används inte är självklara i mutantvärlden och det viktigaste av allt deras funktion och hur de används är bortglömd. Så när en RP hittar en föremål från tiden för den stora katastrofen så måste han slå på fyndplanen för att se om han kommer på vad det är och hur det används. Fyndplanen är en fyrkantig plan där man skall ta sig från kanten in till mitten via ett rutsystem. Man använder en T4 då man slår på planen. Lyckas man ta sig in till mitten så man reda på vad det var man hittat. Tydligen lyckades inte muterade flodhästen få reda på vad det egentligen var han bar på.

Jag skulle vilja se minen på den han försökte byta till sig automatvapnet av när han räckte fram målarhinken med rosa färg i utbyte. /images/icons/laugh.gif

Hasse

So you think you can tell heaven from hell, blue skies from pain.
Pink Floyd<P ID="edit"><FONT SIZE=-1><EM>Edited by hasse on 2001-07-16 19:11.</EM></FONT></P>

Re: Så här är det.

Jag som spelledare skrattade länge. Du ska inte tro att han gav upp heller. Större delen av spelsessionen gick åt till hans olika upptåg. Han stod utanför affären (efter att ha blivit utslängd för tredje gången och tittade i skyltfönstret som småbarn utanför godisaffären. Till slut kom ordningsmakten och spärra in honom för fylleri.
Han demonstrerade prylarnas användningsområden (hans teorier, vilka inte hade något med deras verkliga funktion att göra)utanför på gatan.

Hasse

Hero
LOL.

Själv minns jag till fället då vid hittade en halvt begrav polisbil som vi aldrig kom på vad det var.

Vet inte hur många gånger man blev frusterad på den där jefla fyndplanen, man lyckades nästan aldrig tas sig till mitten.

Hasse

So you think you can tell heaven from hell, blue skies from pain.
Pink Floyd

Hawkmoon

Veteran
Till någon av de äldre "Drakar och Demoner" versionerna(tror det var 91:ans version) hade jag en Råttman vid namn Ripipip. Han var nog den sämsta RP:n jag någonsin haft om man tittar till egenskaps värdena. Han hade minimal storlek och styrka, var oerhört korkad(hade 5 i intelligens tror jag), var rätt smidig(runt 14 eller så). Det värsta var ändå hans psyke som låg på föga imponerande 4!
Det som gjorde honom så rolig att spela var på grund av hans personlighet. Han var oerhört feg, skrytsam och nyfiken. På grund av hans storlek så blev han ofta utjagad från värdshus i tron att han var en stor råtta! Hans första utmaning var att försvara sig mot en katt som var övertygad att han var en stor smaskig råtta. Hursomhelst så var ytterst nära att ha ihjäl sina kompisar ett antal gånger på grund av hans nyfikenhet och skrytsamma och retsamma sätt. Vid ett antal farliga situationer svimmade han av skräck, vilket räddade honom vid ett flertal situationer.
Hursomhelst blev han mer eller mindre legendarisk och blev känd som den stora vita råttan! Han blev stor på grund av hans nyfikna sätt. Han såg något mycket intressant på den översta hyllan av sin alkemist kompis alkemistskåp, med en massa alkemiska preparat. Han började klättra på hyllan, som välte och alla preparat blandades. Resultatet blev att han växte och blev vit(!)...
Jaja, det var några år sedan man spelade dessa äventyr, men roligt var det!

//"Fredda the mean" som fortfarande älskar sin Ripipip...

Johan K

Gammal & dryg
Jag har ju min dvärg som jag tycker är ganska cool faktiskt ! Han är en såndär som gör saker först och tänker långt senare... Ganska kul ibland !

[color:red]Nemo saltat sobrius, nisi forte insanis !</font color=red>

Berserk

Warrior
Min stolthet!

Jag har nyligen gjort en Goblin till DoD91 (vi har infört dem) och som jag inte ännu hunnit spela, men som är ganska kul.

Han är giftmästare (INT-krav 16) med intelligens 7, men till saken hör att han fuskade för att slippa in hos sin senile läromästare! Vidare är han hobbyist med Magisk Kanalisering. Han har absolut ingen aning om vad det innebär, bara hur det går till rent praktiskt... Hans insats i spelen blir att förgifta allt som rör sig, inklusive sina kamrater. (Dock endast svaga gifter.) Hans startutrustning består av blåsrör, pilbåge med 20 giftpilar och olika gifter för ca 2000 sm.

/Berserk

"The path of least resistance will seldom lead you beyond your doorstep."

Rickard

Urverk speldesign
Den roligaste jag hade var råttmannen Nikkos Blixtsvärd. Med sin INT på 6 så spelade jag honom som en blandning mellan hur Yoda var i första mötet i SWfilmen (envis, självisk, tafatt) och en karatär från Pratchett(?). Det var en hjälte som bara kunde 2 ord.
Min var fåordig, hade tre favoritord (min, mat, Nikkos) och en skrikig pipig röst. Han skrattade som en häst gnäggade och kunde bara ha en tanke i huvudet samtidigt.
Hade också SMI 23! Fråga mig inte hur (blev förvånad själv när jag tog fram rollformuläret och såg det). Antagligen genom en snäll SL som ville kompensera min låga INT.

/[color:green]Han</font color=green> som, när han tänker efter, tycker nästan <EM>alla</EM> sina karaktärer varit roliga att spela (skryt?), på ett lr annat sätt