Nekromanti Roligt med Eon?

Greymourn

Swordsman
Re: Håller med till 100%

Sagan om ringen? Svenskt eller MERP alt. LoR...

Merp´s experience sytem är helt o.k... Level systemet oxå... Och så olikt AD&D ...Hurra!!!... ...HURRA!!!...

Hellre låter jag två oskyldiga Gnuer dö än ett skyldigt Mufflon... Jagus Grisodleriaeus et pridus...

Det är ju inte bara vid speciella fall som det går att förbättra sin gubbe. det går ju att undervisa sig i olika ämnen och det går att träna sig i de flesta sakerna förutom syn som ex.

Jag kan däremot hålla med om att det är lite segt ibland att träna sig.

Nexus_UBBT

Veteran
"Role playing is lighter than a
feather, character playing heavier
than a mountain"

Fan va bra!!

"Death is lighter than a
feather, duty heavier
than a mountain."

SirDr

Veteran
ok..
jag spelar inte Eon för att min gubbe skal bli bättre eller annorlunda.. jag letar upp föremål i världen, förbättrar min status söker kärleken.. ja vad som faller mig in... är det inte det som ett äventyr går ut på?
Det faktum att Eon i fulllt tillräckliga fall är välgjort nog för detta gör mig ofta mållös..
Det är det som gör att jag finner eon så jaevla bra!(ursäkta kraft ordet.. har lite taskigt ordföråd)
om jag nu vill vara en lite galen magiker som fått för sig att han skal styra världen.. ja inte går jag och tränar gubben för att han skal bli osårbar.. utan jag försöker skaffa direkt makt. så som att hitta sliskig info om drottningen.. så hon bara RÅKAR förläna mig den där egendommen.. eller dyl.. fantasi måste ni ju ändå ha tillräckligt för att åtminstone FÖRSÖKA leva er upp till era karaktärsmål! (eller kansek ni lägger fantasin på frågor här?) äventyren som SL lägger ut.. ser jag bara som små sidoskutt på vägen till min karaktärs verkliga mål.. när det målet är nått.. tja.. då har han dragit sig tillbaka.. och har slutat äventyra längre.. (om det inte gäller en hovintrig ;)) älskar dem..)

For the Emperor!!!
-Los Templarios Negro

SirDr

Veteran
Re: Dödlighet

sedankan du ju vara smart nog att backa undan och se kraken dö.. parera huggen :))
väänta.... han dör.. och saaakta ebbar livet ut.. om han inte har tur och får hjärtstillestånd fort :(
sedan kan man ju säga att en lungträff i regel får effekten att man kvävs i sitt eget blod innom 1 minut.(minumum, räknandes på ett rådjur som tog 5 secunder på sig, fast det sprang fortfarande då det inte kunde andas.. jobbigt värre!)
men hur många rundor är det i Eon?

For the Emperor!!!
-Los Templarios Negro