Nekromanti Roligt spelmöte

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Folk skriver ofta och vill höra om roliga saker som händer under spelmöten. Nåja, jag vill också bidra med en rätt kul grej:
Jag och två kamrater befann oss inne på ett värdshus i Krilloan då min ena kamrat blir lite för full för att han skall kunna bete sig som man skall. Han muckar gräl och tafsar på damerna och blir till slut så jobbig att min andra kamrat dänger till honom med sin ölsejdel i huvudet så att han ska lugna ner sig. Problemet uppstår när SL tittar på oss med ett ondskefullt leende och säger:
-slå på slagsmål, tillhygget ger 1t6 i skada, din skadebonus är 1t4.
Döm om vår förvåning när tärningen visar... just det 1!
Vår kamrats huvud går sönder som en persika och stendör. Vi rusar med honom till ett magikersällskap och säljer i princip all vår utrustning för att återuppliva fanskapet. Återupplivningen går inte riktigt som den skall och vår kamrat får ungefär 2 i INT. Under en veckas tid får vi, stora starka krigare ta hand om våran nu utvecklingsstörde kamrat som bara vandrar omkring och dräglar. Därefter överger vi honom på gatan när vi tröttnar. Spelaren vars RP blev "invalido" gör en ny RP och nya äventyr väntar oss. Allt är frid och fröjd och modigt kastar vi oss in i äventyr efter äventyr, räddar världen osv.
En natt möter dock den Spelare som tidigare fått sin RP förvandlad till grönsak ett grymt öde när en zombie plötsligt rusar (nåja) ut från en gränd och sliter honom i stycken för at därefter kalasa på hans kvarlevor. Vi andra känner givetvis igen det bekanta ansiktet på vår gamle kamrat som vi slog ihjäl med en ölsejdel.
Ironi mina vänner, ironi...

"Ägna inte för mycket tid till att vara en bra människa, inte en jävel kommer att tacka dig för det"

Johan K

Gammal & dryg
Ganska trist för han som råkade ut för det, men jag kan tänka mig att ni andra skratte ganska rått åt det.

[color:red]Nemo saltat sobrius, nisi forte insanit !</font color=red>

Sodivra

Champion
Påminner om vårt förra EON-möte..

I Det första EON-äventyret vi spelade, så lämnade en av spelarna liket av sin kompis på en MYCKET aktiv kyrkogård (Dvs andar, zombies osv..) Smart? Eh.. Nej. Nu kom alltså den döde killen tillbaks för att hämnas, och skickade dom till skuggvärlden, landet mellan dom döda och dom levande. (Det finns väl inget sånt i EON men vafan..) Allt var svartvitt och förvridet.. Mycket trevligt!

(Säg till om ni vill höra mer, för jag berättar gärna om världen, om biblioteket, och om hur rollpersonerna kom tillbaka i nya kroppar.. hehehee..)

/Jag är en jägare.
En jägare av kättare och nattens bestar.
Och jägare vilar aldrig!

Lord Samuel

Warrior
Haha, vad ironiskt.
Men asså, en liten fråga, borde man inte få välja om man inte vill slå så hårt att man gör full skada, jag menar om man inte VILL döda sin kompis utan bara ge honom en liten snyting borde väl det gå?

Conan

انتفاضة
ha ha ha ha

den var fett bra Vitulv! *skrattar*

och lord samule förstör inte stämmningen med en massa dumma frågor

Rickard

Urverk speldesign
Re: Påminner om vårt förra EON-möte..

På ett spelmöte i Eon så fumlade en av RP:na med en pilbåge och sköt min karaktär i huve't så han stendog.
Synd bara att jag var en shaman så jag tog över den som dödade mig.

/[color:green]Han</font color=green> som blev nöjd med sin nya kropp

Dart

Warrior
Mordiska SL:)

Senast jag lirade mutant höll jag fast en liten jänta mot marken och försökte sätta handklovar på henne problemet var att trots att jag hade tryckt en dolk mot halsen på henne så stretade hon emot och hon var inte alls så liten. Så hon är på väg ut ur mitt grep och fumlar efter en pistol som hon har innanför rocken. Så vafan jag nitar kvinnan men notera att jag påpekar för sl att jag håller igen slaget.

SL: Hmm få se nu vänster hand ahh du har ju järnhand där hmm *elakt mummel* *slå* slå* *mummel extra skadebonus* Hmm ditt slag träffade inte så bra du slår henne i bakhuvudet och hon faller livlös ihop på marken och blöder ymmigt ur ett krosssår i skallen.

Hmm synd att hon var nyckelpersonen i äventyret och att vi var tvugna att fly fältet jag och min kollega framade dock en annan rollperson för brottet innan vi drog vidare till nästa stad mycket underhållande:)

"Cowards die many times before their deaths;
The valiant never taste of death but once."

Sodivra

Champion
Tja!

Det hände faktiskt OCKSÅ i vårt förra EON-äventyr! När dom väl kom ut så vaknade dom upp som zombies med läckra förmågor. Alla var klädda i en säck med hål för huvud och armar, och Adam fick en mjuk, blek och svampig kropp, tjock och 150 cm, samt av obestämt kön. På hans säckväv stod det "Corpus Posses", och han hade en spricka i bakhuvudet. Han kunde ta över folk. Sedan tog han tillfälligt över Sanders rollpersons nya kropp, en 2 meter likblek kille med röda ögon, vassa tänder och tygliknande skinn... Kul sammanträffande!

/Jag är en jägare.
En jägare av kättare och nattens bestar.
Och jägare vilar aldrig!

Johan K

Gammal & dryg
Re: ha ha ha ha

Det kan jag tänka mig....
Sådana saker borde nertecknas på blad. Man kan ju få fram de mest dråpliga komentarer och händelser.

[color:red]Nemo saltat sobrius, nisi forte insanit !</font color=red>

Rosen

Myrmidon
Påminner om en gubbe vi hade i WFRP en gång. Han hade Strike Mighty Blow (ger extraskada) och försökte titt som tätt använda den för att knocka SLP som han ville få tyst på, släpa med sig eller whatever. Nästan varje gång slog han för högt på tärningarna och slog ihjäl dem istället - men han lärde sig aldrig nåt av det, utan <I>fortsatte</I> att försöka knocka folk...

--
Åke

Rickard

Urverk speldesign
Re: Mordiska SL:)

Jag tycker det är dåligt när ens SL håller på sådär.

När jag gjorde ett inbrott och försökte "hjälpa" en sovande köpman att sova lite bättre genom att knocka honom. Jag sade det till SL men han slog vilt med tärning. "Hmmm, massor utav extraskador, krossad skalle.. Hmmm!"

Givetvis dödade jag den stackars mannen, givetvis vaknar hans fru bredvid, givetvis kallar hon på vakter och jag blir fasttagen dömd, brännmärkt och utkastad ur landet, givetvis tog jag mig tillbaka in i landet.
Visserligen kan man missa och träffa men den pers. var viktig. Vad är det för SL som pajar sitt eget äventyr eg.?

/[color:green]Han</font color=green> som tycker Shadowrun och Deadlands är bra med sina smärtpoängssystem