Nekromanti Rollformulär Drakar och Demoner Chronopia.

Lao

Veteran
Vet inte om detta är rätt forumdel, om fallet inte är så får en Mod flytta denna tråd till den rätta.

Hur som haver, jag har precis införskaffat mig en kopia av Drakar och Demoner - Chronopia (5:e utgåvan?) och jag har sökt efter rollformulär som man kan ladda ned, utan att finna några.

Speciellt inte som sveroks scenariobank inte är uppe (där jag vet att det finns / fanns förut).

Någon som kan assistera mig i mitt uppdrag att finna sagda rollformulär?

"Fanks on beforehand"

solvebring

Superhero
Hur som haver, jag har precis införskaffat mig en kopia av Drakar och Demoner - Chronopia (5:e utgåvan?) och jag har sökt efter rollformulär som man kan ladda ned, utan att finna några.
Ja, det är femte utgåvan.

Jag har kopior på formuläret. Skickar ett PM.
Sådana saker är trots allt för privat bruk och kopiering och inte för allmän utdelning, så jag skickar det direkt till dig.

Lao

Veteran
Alldeles lysande, Tackar och bockar!

Otroligt snabbt svar! Awesomesauce

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Det är ganska lugnt att kopiera och sprida just gamla DoD, faktiskt. Det cirkulerar någon torrent på pirate bay med allt som är utgivet av gamla Äventyrsspel (sinkadus, brädspel, DoD, mm). Mig veterligen har nuvarande upphovsrättsinnehavare gett tillåtelse att sprida det, så länge man inte säljer det :gremsmile:

(med andra ord är det typ Freeware)

solvebring

Superhero
poniz said:
Det är ganska lugnt att kopiera och sprida just gamla DoD, faktiskt. Det cirkulerar någon torrent på pirate bay med allt som är utgivet av gamla Äventyrsspel (sinkadus, brädspel, DoD, mm). Mig veterligen har nuvarande upphovsrättsinnehavare gett tillåtelse att sprida det, så länge man inte säljer det :gremsmile:

(med andra ord är det typ Freeware)
*host host* Cirkulerande torrent? Det var som fan. Det hade jag ingen aaaning om...

Jo, allt det där visste jag - förutom det att upphovsrättsinnehavarna skulle ha gett sin tillåtelse.

Kort sagt menade jag mest att jag inte tänker lägga upp materialet för allmän nedladdning eftersom inte jag vet vad som gäller för det, eller att jag för den delen tänker bryta mot forumets regler. Delning av filer och uppmuntran till fildelning är nämligen inte välkommet här. I alla fall var det inte det förr.

Förövrigt är typ freeware inte detsamma som freeware, och därmed tänker jag inte ta upp saken här. Så för tråden och dess sammanhang förhållar jag mig som sådan: Det är tillåtet att kopiera rollformulär och liknande lösdelar för privatbruk så längre behöver vi inte gå.

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Om nedladdning av upphovsrättsskyddat material

Det är inte riktigt så det funkar.

Så länge inte samtliga upphovsmän gett sitt tillstånd (dvs. även skribenter och illustratörer) så är det inte okej att sprida materialet hur som helst.

Och där träder vår Regel 3 in:
Respektera lagen. Posta inget som är olagligt enligt svensk lag och uppmuntra heller ingen annan att bryta mot svensk lag.

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Re: Om nedladdning av upphovsrättsskyddat material

Dante said:
Det är inte riktigt så det funkar.

Så länge inte samtliga upphovsmän gett sitt tillstånd (dvs. även skribenter och illustratörer) så är det inte okej att sprida materialet hur som helst.
Oopsie! Det visste jag inte. Då ber jag om ursäkt.