Nekromanti Rollformulär Mall för följeslagare/Riddjur

Flurtis

Hero
Undrar om någon här har några bra "Rollformulär Mallar" för följeslagare/Riddjur till Eon. Mallen ska var anpassad till att vara en handout för mina spelare om dom väljer att hyra en "Henchmen" eller en häst.

Även tips på lämpliga program för att göra det själv mottages tacksamt.

Regmolar

Swashbuckler
På Jörgens Eon-sidor finns det färdiga rollformulär där man dessutom har plats för ganska bra beskrivningar av upp till två sällskapsdjur. Mallen går dock utmärkt att använda även till slavar, och förmodligen hejdukar med, enda problemet kan vara att trycka in data för avståndsattacker och fler än fem färdigheter. Annars funkar ju alltid Word om det inte ska vara alltför snyggt.

k7e9

Hero
Program...
Det lättaste tror jag är ju att göra det i excel, med lite jobb kan det bli riktigt snyggt...

Någon bra sida där man kan hitta grejer för följeslagare/riddjur vet jag inte...
Men jag skulle nog ta och sätta mig med Excel och göra rutor för det viktigaste... Borde nog gå att klämma in en 4-6 följeslagare/riddjur på ett A4, beroende på hur detaljerat man vill ha det...

Hjalle

Swashbuckler
En nackdel med dessa mallar - om man nu använder dem till djur och inte till slavar eller tjänare - är att det känns lite lätt töntigt att Personlighet och Bildning finns med som attribut, när Lukt saknas...

-Hjalle, kör med Jörgens ändå, förvisso.

Hjalle

Swashbuckler
Tja, det skulle väl kunna vara det, faktiskt. Genom att rätta till sånna där missar.

-Hjalle, har aldrig förstått "man ska inte alltid ha roligt", heller.

Regmolar

Swashbuckler
OT, går över till filosofi

Problemet är ju att ordet "perfekt" definieras olika beroende på individ och omständighet. I det här fallet är det ju så att om du har BIL så får du ett fånigt värde för hästen, men tar du bort BIL saknar du ett värde för tjänaren. Därför, kära vänner, samt på grund av människans varierande och otillfredställbara estetiska nycker, är det omöjligt att skapa ett perfekt formulär.

-Hugo, flummar ut rejält :gremwink: (många blinkar på rad här...)

Hjalle

Swashbuckler
Perfekta Formulär

Jag hävdar motsatsen - det går nämligen att skapa ett formulär som är perfekt för mig... Om sen alla andra också ska komma och hadebra, då kommer det scheta sig.

-Hjmmmmcxiii, slår på stôrt.

Regmolar

Swashbuckler
Re: Perfekta Formulär

Aha! Men den sanna känslan av perfektion kommer att övergå så snart den labila delen av ditt instabila estetiska sinne vrider sig till en ny punkt... äh, jag ger upp, det här är ju faktiskt bara fånigt :gremwink:

-Hnjjjjwzeee, inser alltets meningslöshet och övergår till rollspel...

Grendel

Warrior
Lilla Hjalle... Du har aldrig undrat varför jag lämnat tre tomma attributrutor? Jag har inte med VÄR, KÄN eller EKO heller. :gremsmirk:

Calimbandil

Veteran

Inget är perfekt vettni, då 2 faktorer enligt mig måste uppfyllas, det ena är att det inte går att förbättra eftersom det då skulle gå att få fram bättre än perfekt, det andra är att det skall kunna utvecklas. I och med detta är perfekt bara en liten fix idé hos gröna små varelser från Xzzinfjancsasdf, vart det nu ligger. Å andra sidan är perfekta saker inte roliga, om man inte har något att klaga på vad skall man då spendera alla rollspelsmöten med *ironi av 4:e graden*.
/Calimbandil

-Med rätt att nörda

Isendul

Veteran

Det är därför vi ska göra fyratusen förmulär till eon, så att åtminstonde några är perfekta...

Regmolar

Swashbuckler

Inget är perfekt vettni, då 2 faktorer enligt mig måste uppfyllas, det ena är att det inte går att förbättra eftersom det då skulle gå att få fram bättre än perfekt, det andra är att det skall kunna utvecklas. I och med detta är perfekt bara en liten fix idé hos gröna små varelser från Xzzinfjancsasdf, vart det nu ligger.
Det är därför vi ska göra fyratusen förmulär till eon, så att åtminstonde några är perfekta...
Hmm, på något sätt stämmer det inte riktigt överens...

Det här är förresten en ganska fånig diskussion... :gremtongue:

Hjalle

Swashbuckler
De tomma borde vara för Bildning, Personlighet och andra struntsaker. Det tär på min energi, och mina blyerstpennor, att tvingas skriva L-U-K. :gremsmirk:

-Hjalle, chill' tråd.

Isendul

Veteran

Men väldigt nödvändig... Tills neogames släpper de nya förmulären i alla fall.

// Forumister är konstiga typer som vill ha information men sällan håller sig till infon.