Möjlig chockspoiler
Okej, jag tror jag har ett chockformulär här någonstans... Äh, vänta tills imorgon, då kanske jag kan scanna in ett. -då spelet är nedlagt borde väl det vara okej, no? Annars får jag väl emulera ett i excel. Man måste ju hjälpa en chockkompis
Det vore trevligt! (Jag kommer inte ringa rollspelspolisen om du scannar, min e-post finns i profilen wink, wink)
Nå, jag känner bara till ett chockäventyr i någon Sinkadus, en varulvshistoria uppe i ett snölandskap. Det var inte särskilt anmärkningsvärt.
Fjällmarschen ja... Inte så mycket att hurra över. Jag menar, hur uppenbart är det inte att SLP:n är varulven... Kom att tänka på ett annat, häftigt äventyr; De Dödas Dag eller något. Utspelar sig i på 20- eller 30-talet i Karibien (och du vet ju vad Karibien är lika med...). Värt en titt.
Nä, det enda du behöver är det grundläggande tipset "spelarna har SETT skräckfilmer".
Kan utnyttjas. Vad säger spelarna när de forcerar portarna till det gotiska slottet luskar runt lite med silverkulor och spetsade stolsben och
inte finner ett enda spår av vampirisk aktivitet? Kreepy!
Å andra sidan har jag inte så mycket emot lite skräckpastisch (läses inte splatter) då och då...
Kom gärna med några trevliga tips!
1890 är en klassiker, men jag tycker att det är någonstans i början på åttiotalet som det är bäst att spela.
Viktorianskt är häftigt. Kjolar på bordsbenen... Hmm, åttitalet, framkallar ilningar längs ryggraden utan att man behöver slänga in några anomaliteter... Men jag hade faktiskt tänkt att köra på den stilen, sent åtti -- tidigt nitti, (särskilt nittio eftersom jag intte har så klara minnen av åttiotalet). Vore skoj om man kunde hitta prislistor från den tiden, man kunde ju få så mycket mer för sina små slantar!
En annnan idé jag har är att låta S.A.V.E. vara en tvättäkta stofilorganistation (jag är såå inspirerad av Lindengrens Piprökarspalt just nu!) där mobiltelefoner och internet ses på med avsmak. Voila, där slamp man de irriterande små liven!
Alla som kan sina zombies vet dock att det är precis på kyrkogården som levande lik är som läskigast, så när du bara slingrar dig upp ur graven kommer du märka att Chocks märkliga spelmekanismer har blivit så gammalmodiga att de är rätt läskiga i sig, så jag tror nog allt att du kan ruska till dina spelare ordentligt...
Mjo, misstänker det. Fasen också, börjar nästan tröttna på regler i allmänhet vid det här laget (kan iofs bero på att jag pluggat in för många system i huvudet på sistone...).
Tycker att du ska ta en titt på
http://www.coolgames.com/mfg/mfgstore/orderforms/qo-chill.htm. Chock kanske är dött men det verkar som Chill (av någon outgrundlig anledning, inblandning av Det Okända månne?) fortfarande lever.
weatherman -- borde ha läst ut
Den allvarsamma leken vid det här laget.