Nekromanti Rollformulär

Boldtaar

Warrior
Ingen mer som tycker Neogames kan lägga upp dom gamla formulären i PDF format på sin hemsida. Det har ju varit slut på formulär i butikerna i flera månader nu och jag har inga rena fromulär kvar som jag kan kopiera. :gremsuck:

Gastono

Hero
Finns det inga 4-sidiga i din närmaste butik?
Jag tycker att jag burkar se några rollformulär i butikerna i gbg.

Hmm, om det är slut hos dig bör de ju lägga upp något men det finns många Eon-sidor med egna rollformulär som är ganska bra!

Maxwan

Swordsman
Hum, när det kom på tal om egna rollformulär tänkte jag göra klart mitt jag började på för ett bra tag sen och tanken slog mig att Handel saknas på det. Men nu har jag inte eon här och minnet är svagt. Är Handel en PP eller?

Sen ska jag lägga upp mitt formulär också, så jag kan få lite kritik så jag kan förbättra det.

Maxwan

Swordsman
En sak till, förflyttningen hade också ändras i EON 3 när man blev överbelastad, och jag har med det som en notis på rollformulären men den är ju felaktig nu i så fall. Innan var förflyttningen halverad när man bar mer än sin bärförmåga, men i EON 3 var det bara -1 eller? Vad var det om man hade underBFx3 och underBFx4 ?

Sauron90

Veteran
fyrasidiga formulär värkar äga!

skulle gärna ha fyrasidiga formulär råkade slå ihjäl en insekt rakt på min formulär sida i boken (var ett mistag skulle bara puta bort den då dog den...)

men fyrasidiga som någon sa ovan har varit slut hur länge som helst...

Maxwan

Swordsman
Nu fick jag inget svar så jag chansar på att Handel är PP och att förflyttningen minskar med -1 för varje grad av överbelastning. Här är mitt fyrasidiga eonformulär, jag uppskattar konstruktiv kritik om hur jag kan göra det bättre.

Gastono

Hero
Kanske ett par extra kontakter och fiender rutor samt lite mer plats på bakgruund och uppväxt och liknande.
Det kanske skulle kunna vara värt att ge såna grejer mer plats och lägga t.ex besvärjelselistan med tillhörande saker på en ny sida.

Väldigt snyggt och bra i övrigt!

Maxwan

Swordsman
Jag funderade på ett 6-sidigt formulär men det kändes lite väl överambitiöst. Men en 5'e och 6'e sida där man har plats för anteckningar, mer utförande bakgrundsbeskrivningar och liknande kanske inte skadar. Mest som ett extra blad om spelarna vill skriva något som inte får plats på formulären i övrigt.

Syeth-hd

Warrior
Re: fyrasidiga formulär värkar äga!

men fyrasidiga som någon sa ovan har varit slut hur länge som helst...
har inte jag märkt. det går att köpa. och dom nämner inte att det håller på att ta slut. fick själv 2 st när jag köpte EON lll boxen.
(högst 1 månad sen)

Boldtaar

Warrior

Jag kan ju inte gå och köpa en ny box varje gång jag behöver (2) formulär. Formulären har varit slut på Neogames hemsida sedan tidigt i våras. Och jag har varit runt i stan och bara hittat Neotech formulär.

Hade varit bra om Neogames la upp ett två sidigt för nedladdning på deras hemsida.

Så om någon har ett bra rollformulär i pdf fomat eller liknande, mail det eller lägga till det i tråden.

Honken

Hero

Jörgens Rollspelssidor har riktigt bra Eon III anpassade formulär. De är i pdf format.

/Honken

Eva Florén

Swashbuckler
Smara - Stockholms län (7,5 km Edsbro, 20 km Knutb
Jag knappade ihop ett eget rollformulär när jag konstaterade att jag inte fick fatt i några nya via Neogames eller andra vägar (jag vet dock numera ett ställe som har det fyrsidiga och det tänker jag inte skvallra om... så det så. De formulären blir mina om jag har råd nästa månad och de inte rymt sin väg. :gremsmile: )

Nåja, ta det här formuläret med en stor nypa salt. Det är gjort som jag skulle vilja ha det och tja, det är inte färdigputsat eller vettigt upplagt om man inte tänker som jag. Meningen är dock att man väljer vilka sidor som man vill ha med. De två första är dock obligatoriska... Jag har dessutom försökt undvika prål och eftersom det är gjort i excel så har jag haft det lite knöligt att knåpa ihop rutor och linjer hit och dit. Så ha överseende... det är förövrigt mitt första rollformulär av det här slaget. :gremsmile:

Men det är bättre än att inte ha något formulär alls... eller?

Eva Florén

Swashbuckler
Snyggt...

Mycket snyggt. Man ber att få gratulera och be om ursäkt för att jag la ut ett eget innan jag kollade det här. Nu ska jag slå mig ner någon gång och gå igenom det också och titta på vad jag tycker bra och dåligt om det. Men vid första intryck så

SNYGGT.

Madon

Warrior
Eek, It's HUGE! [ANT]

Men ser ganska användbart ut om man är magiker eller shaman eller liknande och bara skriva ut den sidan också.

/Madon - It's alive!

LordTengel

Swordsman
Snyggt jobbat!

Jag gillade formuläret, i synnerhet detaljerna med sidor för schamanism, magi etc. Som du själv antydde, inte det pråligaste eller mest estetiska som tänkas kan, men enkelt och troligen väldigt funktionellt. Välgjort.

En sak, dock; om du uppdaterar det så är jag rätt säker på att svårighetsökningen från blodförlust "flyttas ned" en rad i Eon 3.

Tack för att du delade med dig!

Eva Florén

Swashbuckler
Vi var två

... om det. dvs maken korrigerade mig där jag gjort fel... dvs raden för svårighetsökning för blodförlust... och jag använde det gamla formuläret när jag gjorde PDF-en... jag borde med andra ord kidnappa husbondens dator ett par minuter och skicka ut det nyare formuläret... haken är den att maken jobbar på att automatisera det .... *surar*

Så jag låter nog bli...