Nekromanti Rollformulär

Niklas73

Skapare av Starchallenge
Har ni lämnat eller befinner ni er eller har ni aldrig varit i zonen: Gud vilket spännande rollformulär, undrar vad DET DÄR betyder?

Jag har lämnat den men absolut varit i den i vuxen ålder och i ungdomen.

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Mja, för mig har nog rollformulär generellt varit en del av nåtslags "nödvändigt ont"; och ju fler värden och skit desto jobbigare att ha att göra med. Blir jag glad över ett formulär är det för att det har snygg design, är luftigt och minimalistiskt. Någon vidare nyfikenhet utifrån formulär eller värden kan jag inte minnas.

Niklas73

Skapare av Starchallenge
Hehe I put on my big surpriseface Hörru har du betat av de där 50 sakerna snart :gremwink: *just kiddin men du vet att jag älskade din kritik*

Genesis

Ni dés ni maître
Det händer sällan, men ibland. Det här formuläret (vet inte om du räknar det som rollformulär eller inte) har den effekten på mig. Det är från Grey Ranks.

solvebring

Superhero
Ett formulär kan imponera genom att vara väldesignat. Annars blir jag mest oroad över att titta på formulär och inte ha en aning om vad något kan vara. Det tyder ofta på någon krånglig regel eller något annat jox.

På mig imponerar främst formulär som är effektiva - dvs stilrena, komprimerade men väldesignade.

Kort sagt: För mig är ett rollformulär aldrig spännande - det kan vara fult/snyggt, väldesignat/dåligt designat osv. I övrigt är det ett papper jag skriver ned min rollperson på. Så mycket annat rör mig inte i ryggen och har aldrig gjort.

Niklas73

Skapare av Starchallenge
Du har aldrig spelat Eon? :gremwink: Nej jag håller med dig. Men mitt 15 åriga jag var regelfetishist så han älskade krångliga förkortningar och dök ner i reglerna för att se vad det var. Ska sägas att jag älskade bruksansvisningar och gjorde flertalet egna. Idag hatar jag det.

Genesis

Ni dés ni maître
Niklas73 said:
+1 Det där var ju helt sjukt, vet du hur det funkar?
Rollpersonerna flyttas runt på rutnätet. Beroende på hur det går i scenerna så flyttas man en ruta åt något håll. Ju närmare hörnen man kommer desto kraftfullare blir man, och till slut hamnar man ute i något av hörnen och drabbas av ödet som står där.

Ungefär så, tror jag. Det var länge sedan jag läste Grey Ranks och jag har tyvärr aldrig fått chansen att spela det.

Niklas73

Skapare av Starchallenge
Hehe coolt men antar att mekaniken finns i många andra spel. Men coolt att ha det på rollformuläret.