Nekromanti Rollformuläret skickat till tryck ...

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
För den som är intresserad av hur det kommer att se ut har jag bifogat en liten förhandsvisningsbild av formulärets framsida.

Det kommer att tryckas med tvåfärgstryck på gultonat papper. Papperet är matt och stadigt (120 g) för att tåla upprepade suddningar och ändringar.

Formatet är A4.

/Dante

jonix

Warrior
120g??

Har jag missat något eller väger rollformuläret 120g styck?

Har ingen större koll på pappersvikter, men då borde ju 8 formulär väga typ 1kg... låter väldigt mycket.

Neeeee, detta kan ju inte stämma, eller?

Vad väger SL-skärmen?

jonix.e@sweden.com
UIN: 104897134

Krille

Lord
Re: 120g??

"Har jag missat något eller väger rollformuläret 120g styck? Har ingen större koll på pappersvikter, men då borde ju 8 formulär väga typ 1kg... låter väldigt mycket."

Japp, du har missat något. Pappersvikter mäts i gram per kvadratmeter. Normalt kopiatorpapper ligger på ca 80 g/m<sup>2</sup>, inte 80 gram styck.

- Krille
"Never position a rock near a hard place"
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
120 g genom sexton ...

Pappers ytvikt anges i gram per kvadratmeter (A0). Ett A4 är en sextondels kvadratmeter och väger alltså en sextondel av den angivna ytvikten.

Spelledarskärmen är ungefär en fjärdedels kvadratmeter och tryckt på 300 g kartong. Den borde följaktligen väga cirka 75 g (plus vikten på trycksvärtan, men den är försumbar).

/Dante

Punger

Hero
Ekshärad, Värmland men bor numera i Norrköping.
Härligt

Gissa om mina spelare (och jag förstås) är glada nu? Det är ju helt suveränt alltså. Dom förra formulären var inte alls så populära i min grupp så nya kommer att bli uppskattade. Dom gamla dög men med denna uppdatering kommer det att bli härligare än någonsin att spela.

När är det väntat att finna i butik?

Punger for President!
<A HREF="http://www.punger.cjb.net" target="_new">http://www.punger.cjb.net</A>

SoC

Veteran
skit snygt måste köp måste köp.

MMMMMMMMmmmmmm svet rollformulär

hehehe

SoC

kraften kanske vinner i inre styrka men ingen överlever ett två hands svärd i huvudet hehehe.

Maggan

Swordsman
Vad är...

...rutan framför FV:et på färdigheterna? Man kör väll inte med erf i Drakar 6???

->>Magnus<<-

"If i´ll ever meet you, i´ll control alt delete you..."

Maggan

Swordsman
Glömde förresten...

...att fråga, är det inte så att formulären skulle ha varit i fyrfärgsskala (som regelboken)? Blev idén för dyr eller nått kanske?

->>Magnus<<-

Nerosuferoth

Swordsman
Supernice!!!

Det var en glad nyhet. Snyggt som alltid när det är Drakar och Demoner. Blev lite förvånad bara när det inte var grönt, jag väntade mig samma färgskala som Spelledarskärmen. Vågar ni berätta när det kommer i butik?

Jag vill ha, och jag vill ha nu!

Ashley Riot

And this is also part of the game, I suppose, Sydney?

Hasse

Hero
Det kan vara.

Först vill jag bara instämma med alla andra rollformuläret ser snyggt ut.

"...rutan framför FV:et på färdigheterna? "

Det kan vara där man skriver in de ev. plusmodifikationer man har på en färdighet, antingen pga ras eller yrke.

Det kan oxå vara var en ruta för dem som inte vill använda yrkesnivåer vilket Riotminds har som en regelvariant på sin hemsida.

Hasse

So you think you can tell heaven from hell, blue skies from pain.
Pink Floyd

Sårias

Veteran
Trevligt...

...mycket trevligt jag började undra när saker och ting skulle börja hända igen...(nästan orolig att ni gått omkull eller nått)...Med tanke på att inget hänt på ett bra tag på hemsidan. Men det kändes tryggt när jag först hittar en arketyp på sidan och sedan att formuläret (vilket ser ganska bra ut) är på tryckeriet. Fortsätt så så kan vi slösa våra surt förvärvade slantar på något vettigt för en gångs skull.

Sårias Halvalv:
Biter inte min klinga eller morgonstjärna biter INGET!

Rickard

Urverk speldesign
Re: Supernice!!!

Visst är det snyggt! Antar att tomrummet som uppstår i grundegenskaperna ska utnyttjas till porträtt.

Men ni kommer väl ändå lägga upp rollformuläret på nätet också (det gör ju alla andra *gnäll, gnäll*)?

/[color:green]Han</font color=green> som totalsågade det gamla formuläret

Maggan

Swordsman
OK, så är det nog...

...jag visste inte att dom hade den regelvarianten. Jag brukar vara försiktig med hur mycket jag kikar på den sidan...

->>Magnus<<-

Maggan

Swordsman
Nja...

Jag har inte sett att företag lägger upp de RIKTIGA formulären på nätet... bara alternativa sådana...

->>Magnus<<-

Rickard

Urverk speldesign
Re: Nja...

Peginc (eller snarare de som köpt peginc) och de som gör Witchcraft gör det för att bara nämna några exempel.

/[color:green]Han</font color=green> som skulle köpa formulär ändå, fast det fanns på nätet