Jag! Uh, fast det är ju så klart jag som gjort programmet =P
Inte nog med det, jag har släppt verstion 2.0.0, men inte haft någonstans att lägga ut det. Förrän nu; mina kompisar på
www.grahallarna.se kommer snart att lägga ut version 2.0.0... och den har följande uppdateringar:
* Övergripande
- Ny layout på samtliga fönster i hela programmet (En del knappt märkbara dock).
- Nya påskägg, så klart.
- "Autogeneratorn" är borttagen, planeras att bli implementerad i rollformulärsgeneratorn.
- Effektiviserade koden i hela programmet, innebar en rejäl storstädning av saker som blev värdelösa vid konverteringen till v2.
- Tog bort en bug som tvingade magiker till fel magiskolor ibland.
- Ny ikon. Ser bäst ut i Windows XP och bättre.
- Ändrade om 'Blodsalv' från Svartfolksboken till Monsterboxen. Fel ikon.
- Lade till Demonkrigaren samt skrotade planen för att lägga till demongenerator till den.
- Nya raser: Högalv, Skogsalv, Grottalv och Gråalv från Monsterboxen eftersom de är annorlunda från dem i Alvboken.
- Rättade Resen, hade 34 i STY istället för 35. Vilket gjorde den 5 BP billigare.
- Ändrade om rastypsvariabeln till ett bestämt antal, vilket gör att jag kan standardisera raserna enklare.
- Ny monstermodifikation: Pertyon, från Monsterboken II. Missade den innan.
- Rättade 8 stavfel (Meddelanderutor, Yrkesförmågor och särskilda förmågor).
- Stoppade in alla 46(!!) yrken/magikeryrken som Umi skapat till sin borttappade handbok i en plugin-fil.
* Rollformulärsgenerator:
- Lade till Familiarii-generator för magiker.
- Bastardmagikerns yrkesförmåga visas på både formulär och i informationsruta.
- Färgkodade färdighets- och magirutor.
- Kan hoppa mellan samtliga steg av utvecklingen.
- Alla magiker ligger i yrkeslistan istället för att ha en egen lista.
- Kan välja vilka böcker man själv vill nyttja för ras, yrken och yrkesfärdigheter.
- Ny layout för HTML-filerna som genereras.
- Förhandsgranskning av nyskapad karaktär.
- Hjälpsam liten 'direkthjälpsrad' som visar information om det som man håller muspekaren över.
- Man kan själv ställa in multipeln för yrkesfärdigheter/sekundära färdigheter igenom att klicka på siffran.
- Tabellen för vikt och längd enligt grundboken ligger med i programmet.
* Information
- Skrev om texten, lade till statistik för hur antal yrke, föremål etc, etc.
* EQ-Listgenerator
- EQ-listor sparade som HTML har nu samma layout som rollformuläret.
- Smyckesgeneratorn skriver sig inte som i "[Importeringsläge]" längre, eftersom det inte behövs. Man kan bara nå generatorn därifrån.
- Kan välja böcker man själv vill använda för att köpa föremål.
* Kartgenerator
- Stoppade in ett externt projekt in i rollforumulär. Den skapar kartor utifrån de söta byggstenar som man har.
* Plugingenerator
- Uppdaterad för att ladda/spara nya formatet för rastyper, bakåtkompatibel så klart.
- Slog samman magiker och yrken, och gjorde bara en liten bock för om rollpersonen är magisk eller inte.
* Namngenerator
- Umis namngenerator genererar inte namn med ÅÄÖ längre, samt så ränsas 'dåliga' namn bort.
- Förbättrade koden för namngeneratorn som generarar namn utifrån namn.txt. 'Dåliga' namn ränsas bort.
* Värdshusgenerator:
- Tog bort en bugg där programmet dör ifall den försöker skapa ett namn som involverar namn.txt och den filen inte existerar.
- Värdshusgeneratorn genererar nu även ras, oftast människor dock.
Duger inte detta så kan man alltid maila mig så kan jag försöka få mitt Hotmail att skicka filerna.
MVH,
Mattias Storm