kommer på lite svag hand fram till ett äventyr som spelades med min grupp för 3 månader sedan.
SL, som inovativt tyckte att mud är guds gåva till internetanvändaren, fick för sig att man skulle ha ett session /pbm system.
Man gjorde under spelmötena (ca 8h) korta uppdrag i grupp för att främja sina spelares intressen att hålla ihop.
Sedan hade samtliga spelare dragit på sig fiender, nackdelar, etc, som gjorde att man under väckan spelade soloäventyr med pbm. Var man inte skärpt kunde man stryka med eller åka in på sjukan.. Gruppen fick naturligtvis reda på detta vid nästa spelmöte, om nu något gått fel, och kunde välja att låte perssonen ligga kvar påsjukhuset eller försöka fixa uppdraget ensamma.
Oftast blev det så att gruppen började med informations insammling medans den siste medlemmen/arna frisknade till.
nöjet varade i 4 månader, då gruppen hade varit på 8 spelsessioner och där de två som överlevt hela vägen, gick i pension - pga hälsorisker i arbetet. de hade ju lyckats med ekonomisk oavhängighet från resten av världen.