Rymdhamster
ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
En liten sidodiskussion som uppstod i den här tråden som jag fann intressant:
Där man dels har Genbaronerna som sitter och bestämmer galna saker, dels har en liten grupp problemlösare som åker runt och utför uppdrag baserat på vad baronerna bestämer.
@Anarchclown ett par liknande fantasykampanjer där man dels spelade ett styrande råd (Sagoväsen i ena kampanjen, trollkarlar i andra), dels en bunt äventyrare som jobbade för rådet.
OT: Varför är inte det här ett rollspel? Eller är det redan ett rollspel? Det är lite som Conan - grymt sugen att spela genren men inte en färdigskriven setting. Aldrig fastnat för 40k-spelen, Metabarons JDR eller de olika Dune-spelen. Men något med spelargenererad setting och inspiration från alla dem är ju grymt!
.
Jag tänker att man kanske kunde göra något i stil med byggnadsprojekten i Arken från Mutant, eller skuggspelet från Svavelvinter (Har aldrig läst svavelvinter, så jag går bara på vad jag hört), och antagligen en bunt andra spel med liknande funktioner.OT: Jag tror att som rollspel så hade den fått problemet att det här är en setting gjort för att spela maktpolitik på en hög nivå, vilket är lite utanför de normala territoriet för rollspel (om man inte räknar ARG spel). Annars så drar settingen inspiration från Dune (som också är en hel del politik och genetisk weirdness), 40k, Romarriket (crisis of the third century, folkvandringstiden) och de första två omgångarna av Rutland (Rutland och Rutland International. Metamänniskor, den mörka furstens arméer, jordens förstörelse).
Där man dels har Genbaronerna som sitter och bestämmer galna saker, dels har en liten grupp problemlösare som åker runt och utför uppdrag baserat på vad baronerna bestämer.
@Anarchclown ett par liknande fantasykampanjer där man dels spelade ett styrande råd (Sagoväsen i ena kampanjen, trollkarlar i andra), dels en bunt äventyrare som jobbade för rådet.