Nekromanti Rollspel baserat på V

luddwig

Lawful evil
Finns det? Vi pratar då alltså om tv-serier V från det glada 80-talet.

JJoghans

Regelknackare
Det var ett av de rollspel jag gjorde när jag var liten. Jag vill minnas att bland de viktigaste grejorna var att kunna köra motorcykel och skjuta med M-10. :)

Lukas

Mannen i Gult
jag trodde tråden skulle handla om rollspel baserade på Vänsterpartiet.
Jag är nu besviken på er alla...

luddwig

Lawful evil
Lukas;n199432 said:
jag trodde tråden skulle handla om rollspel baserade på Vänsterpartiet.
I och med den där kommentaren är det nu din uppgift att skriva ett sådant rollspel. Lycka till!

anth

Vetefan
luddwig;n199441 said:
I och med den där kommentaren är det nu din uppgift att skriva ett sådant rollspel. Lycka till!
Låter intressant, men mer intressant blir det med:

luddwig;n199396 said:
V från det glada 80-talet.
Kort sagt ett rollspel om glada rödvinskommunister efter Berlinmurens fall.

luddwig

Lawful evil
anth;n199451 said:
ett rollspel om glada rödvinskommunister efter Berlinmurens fall.
...som kör motorcykel och skjuter med automatvapen.

PAX

Jordisk Äventyrare
luddwig;n199455 said:
...som kör motorcykel och skjuter med automatvapen.

Ungefär som Wastelands, vilket har elementen du frågar om. Aliens, guns and gasoline....

luddwig

Lawful evil
Vid tillfälle måste jag se om tv-serien. Även om överraskningsmomentet är borta borde det finnas godbitar att sno till enstaka äventyr eller en kortare kampanj. Systemmässigt ligger Mutant 1989 bra till för extra 80-talskänsla men SciFi! skulle också kunna funka fint. Problemet är väl mest att hitta tid.

JJoghans

Regelknackare
När jag läser tråden blir jag också sugen att se serien. Men jag är lite rädd att bli besviken. ;)

luddwig

Lawful evil
Jag såg faktiskt hela serien senast för 6-7 år sedan och då tyckte jag att den var bra trots allt. Den har vissa poänger och en skön känsla som väger upp bristerna i handlingen, skådespeleriet och det visuella.

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Första säsongen är markant bättre än det som följde. Om jag minns rätt från när jag såg den för 10+ år sedan.

The Rapier

Veteran
Det är väl snarare första avsnittet som sticker ut som riktigt bra! Tyvärr fortsatte det inte riktigt på samma sätt...

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
luddwig;n199396 said:
Finns det? Vi pratar då alltså om tv-serier V från det glada 80-talet.
På Ä-spel diskuterade vi att göra ett sådant spel just när serien stod på sin höjdpunkt. Men det rann ut i sanden pga resursbrist -- vi prioriterade hellre nya produkter till DoD och Mutant.

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Mekanurg;n199516 said:
På Ä-spel diskuterade vi att göra ett sådant spel just när serien stod på sin höjdpunkt.
Jag har för mig något om att rymdinvasion var ett av flera scenarier i Partisan. Är det det du tänker på nu, eller fanns det ytterligare tankar?

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
wilper;n199520 said:
Jag har för mig något om att rymdinvasion var ett av flera scenarier i Partisan. Är det det du tänker på nu, eller fanns det ytterligare tankar?
Det jag hänvisar till ligger före Partisan -- en direkt överföring av TV-serien till rollspel.

luddwig

Lawful evil
Jag diskuterade rollspel med en kompis här under helgen och idén med att bygga något kring V väcktes på nytt. Krilles grejs är en bra utgångspunkt. Vad jag velar kring just nu är vilket regelsystem jag ska använda. Tänkte tidigare på Mutant 1989 eller SciFi! men nu är jag mer sugen på något annat, för variationens skull. Det får dock inte vara alltför meckigt. Några åsikter om vad som skulle kunna passa?

Mogger

Hipsteranka
Jag såg om den, eller nått avsnitt åtminstone, samtidigt som jag läste antropologi. Jag tyckte att det var extremt lustigt att hela samhället vände sig mot de stackars kufarna som knappast hade utgjort någont som helst hot mot ödlorna :)