Hmm, det ger mig en idé. Skolorna har väl fortfarande friluftsdagar ibland? När jag gick i skolan så var en del sådana en påtvingad aktivitet och tanken bakom det var att hitta kreativa sätt att maska från aktiviteten. Andra gånger hade man ett antal val att välja på, allt från jobbiga aktiviteter till lite roligare aktiviteter som fiske (fast av någon outgrundlig anledning så var det alltid vinterfiske på någon plats där det aldrig någonsin funnits fisk...) och sånt.
Skulle inte någon större förening kunna erbjuda sig att arrangera en sådan valbar aktivitet på en friluftsdag? Skolan borde ju kunna hålla med lokaler. Jag är säker på att aktiviteten skulle tilltala en massa folk som anser att luften inte är ofriare inomhus än utomhus, jag menar, det är ju inte som om man tvingat in luften i huset och hindrar den från att lämna det, tvärtom så har man ju ventilationssystem som hjälper luften på dess färd genom byggnaden. Visst, man får dras med en del som egentligen inte är intresserade, men jag är övertygad om att en sådan aktivitet skulle samla åtminstone en handfull nya spelare, kanske fler, och det är inte dåligt.