Re: Himmel och plätt!
Gör en sallad. Förutom att det är tokbilligt med vanliga grönsaker så kan två personer stå där bredvid varandra och skära upp grönsakerna i små små små bitar och vara så där snuttegulligt puttenuttiga och provsmaka körsbärstomaterna å sånt.
Låter som ett kul tips, men disvalificeras av det faktum att jag inte äter sallad. Alls. Jag får en sån där obehaglig känsla som andra kan få av naglar på griffeltavla eller kökskniv mot trä, när jag känner grönsaks-"krisp".
Bak, upplägg och andra saker som man kan samarbeta om är roligare i par. Pizza är också suveränt, då någon kan bygga deg och kavla och någon annan hacka pålägg och smeta ut.
Absolut något jag ska testa. Flickan är ju feg dessutom, och om man gör varsinn del av pizzan kan man ju välja själv vad man vill ha på...
Grytor och ugnstjofräs är rätt OK. När man väl fått iordning på grytan, byttan, gratängen, whateva, så kan man strunta i maten ett tag och vara snuttegulliga tills klockan piper. Risken finns ju förstås att man blir för snuttegullig och maten blir torr och trist eller i värsta fall vidbränd.
Haha, god poäng. Det där med ugnen ingår ju dessutom i det ovanstående, med pizza...
Så, för att anpassa dina pannkakor till din ekonomiska situation och parverksamhet: skaffa en fläskbit också. En av er vispar ihop smet, den andre har ihjäl fläskabeten till små tärningar. Sen häller ni smeten i långpannan, ploppar i fläsktärningarna, stoppar in hela konkarrongen i ugnen och sätter er sedan och gullar nånstans. Inte för länge, dock.
I och för sig har jag just för tillfället inte råd med fläsk heller, och menar att fläsk inte passar i pannkaka hursomhelst (observera att det inte är
ugnspannkaka jag talar om, utan jag använder "gängse definition"). Dessutom är flickan som sagt vegetarian.
Däremot ser den ekonomiska fronten en smula ljusare ut, och det verkar som om mitt trassel med CSN etc kommer att lösa sig lagom till mitten-slutet av nästa vecka eller så. Sålunda kommer mycken mat tillbaks. Pizza, mmmm... Ska kolla vad hon tycker.
Hursomhelst ska du ha tack för glada tillrop och goda råd. Ett eller flera av dem kommer garanterat att sättas i verket.
Frågan är - vad kan en vegetarian tänkas vilja ha på sin pizza?