"trasigt och skitigt och mer misär" är i sig inte ointressant, utan det som gör Fria Ligans rollspel ointressanta för mig är deras koncept - de offrar detaljrikedomen på altaret "spelledaren ska slippa förbereda". Det jag behöver och är intresserad av att betala pengar för är färdigskrivna äventyr, komplett med så många färgstarka detaljer som möjligt. (Inte regler, inte allmän bakgrundsinformation. Utan specifika plottar med så mycket information som det bara är möjligt) Jag kanske använder dem som de är, eller så blir jag inspirerad göra ändringar. I jämförelse lämnar "äventyrsplatser" med ett minimum av information mig kall. Som alla spelledare drivs jag av inspiration, och jag kan inte göra någonting av äventyrsfrön, äventyrstrådar eller uppslag till äventyr. För mig är de äventyrsskelett och jag vill ha varmblodiga äventyr...
Mina idealprodukter är fantastiskt utarbetade produkter som Enemy Within kampanjen till Warhammer Fantasy Role-Play, Masks of Nyarlathotep till Call of Cthulhu, och, ja faktiskt, Undergångens Arvtagare till MUA.
Så jag finner inte att olikheten på något vis förhindrar en jämförelse...