Möller
Hubert Hortlax
Aargh, varför finns det två sätt att svara i en tråd!? Nåja... jag får väl lära mig.
Möjligtvis är datan bristfällig, de kanske inte lyckas nå alla rollspels-arrangörer t.ex., men den borde ändå vara hyfsad. Så om någon är intresserad så kanske det går att kontakta dem.
Jo, det borde finnas statistik på det. Det är GothCons Vänner som »tvingar« Indierummet att samla in datan (och anledningen till att de vill veta andelen kvinnor är att Studiefrämjandet kräver det). Hursomhelst, GothCons Vänner samlar också in data från andra arr, inklusive schemalagda rollspelsarr (de har varit lite osäkra på vilken typ av blankett Indierummet skulle fylla i, därför vet jag detta).Gurgeh said:Jag tvivlar på att Gothcon har det. Eventuellt har de statistik på hur många av de betalande deltagarna som är män och kvinnor, men på just rollspelsarrangemangen är det väl bara en av deltagarna som anmäler ett helt lag, så det finns ingen sparad data på exakt vilka personer som spelat i vilket lag.
/tobias
Möjligtvis är datan bristfällig, de kanske inte lyckas nå alla rollspels-arrangörer t.ex., men den borde ändå vara hyfsad. Så om någon är intresserad så kanske det går att kontakta dem.