Exempel:
Utgå från att incelrörelsens påstående om att kvinnor aktivt utesluter dem, eller ogillar dem, etc., stämmer. Föreställ dig en värld där män inte längre behövs för att det ska bli barn (eftersom incelrörelsen i praktiken framförallt är sexuell; "involuntary celebacy" trots allt), utan kvinnor själva kan bestämma när och om de blir gravida. Män behövs inte längre, ur en rent krass biologisk synvinkel, och buntas ihop i ghetton. Kvinnor har hellre relationer med andra kvinnor, som förstår dem bättre. Män får inte ha vissa jobb, de får inte vistas i vissa stadsdelar, åka buss, etc. I praktiken, ta Jim Crow-lagarna, Suffragetternas kamp mot orättvisor i England, och abortskiten som händer i USA idag, men vrid på alltihop och gör männen till de alltid utsatta.
Dels blir det här en rätt bra historialektion i varför debatten om jämställdhet och jämlikhet är skitviktig, och dels skapar det en värld där incelrörelsens idéer har ett berättigande. Kämpa från underläge, i uppförsbacke. Putta din Sisyfossten. Det blir en ganska brutal dystopi i praktiken. Men det jag också måste fråga mig--vad uppnår en sån setting egentligen, som du inte kan få ut av något annat redan nu?
Det mesta av det som görs och gjorts har ju trots allt en väldigt maskulin grund, särskilt som våld ("fight or flight") i praktiken är en framförallt maskulin respons på rädsla. Att påstå att spel idag är "feministiska" är ju helt absurt, vill jag mena, oavsett om det står hen i dem eller inte.