Ja, jag är väl lite ensam. Varför rollspel för en person? Samma anledning till att man sätter sig och spelar Sim City eller kreativt skrivande. Jag är nyfiken på om det finns något mellan dessa två aktiviteter, eller något som använder både simulationism/slumpelement och kreativititet.
Krav:
Jag har gjort något liknande förr, som skrivövning, ett enkelt program som genererar situationer och som man sen skall improvisera en dialog eller handling från, via skrivande. Källtext (xml som används som input till ett program).
Exempeloutput:
Det som saknas här är väl mer information om vad karaktärerna verkligen är, och deras färdigheter och motivation, mål, viljor, som kan styra handlingen framåt.
Krav:
- Ej solobok; dvs. måste ha någon typ av omspelbarhet
- Ska stimulera fantasina, gärna skapa berättarvärda historier
- Slumpelement av något slag
Jag har gjort något liknande förr, som skrivövning, ett enkelt program som genererar situationer och som man sen skall improvisera en dialog eller handling från, via skrivande. Källtext (xml som används som input till ett program).
Exempeloutput:
Dvs., en hemlös präst sitter i en betongbunker tillsammans med en superkändis och en kyckling. Go.44, male, homeless, priest
39, male, upper-class, actor
concrete bunker
chicken
Det som saknas här är väl mer information om vad karaktärerna verkligen är, och deras färdigheter och motivation, mål, viljor, som kan styra handlingen framåt.
Last edited: