Christoffer
It's all pig.
Så, har möjligen en icke rollspelare på kroken som talat om att han vill prova på, förvisso under alkoholpåverkan men om vi nu skall anta att det håller i sig i nyktert tillstånd, vad ska man introducera honom med? Han har sysslat med teater tidigare och verkar vara intresserad av just karaktärer, berättandet och/eller berättelsen än storslagna strider, svärd och drakar. Vi bollade lite kring en pitch session för PTA och kom fram till en en x-files och the office mix, vilket jag tyckte var en riktigt ypperlig start. Men vet inte om PTA är en bra "start" eller ej...
Men, systemmässigt?
Jag funderar starkt på PTA, men funderar på om man behöver något med lite mer regler som ryggrad att hänga upp allt på. Släng ut lite förslag, men om jag skall ta avstamp vilka tre kandidaterna är just nu så: PTA, Solar System eller Conspiracy of Shadows.
Men, systemmässigt?
Jag funderar starkt på PTA, men funderar på om man behöver något med lite mer regler som ryggrad att hänga upp allt på. Släng ut lite förslag, men om jag skall ta avstamp vilka tre kandidaterna är just nu så: PTA, Solar System eller Conspiracy of Shadows.