Re: Fram med giljotinen
Nej, det är knappast därför försäljningen gått ner med 50%. Visst är det trist att bli sågad, men så länge det rör sig om omotiverade sågningar är det lätt att skaka av sig det, och när det gäller motiverade sågningar handlar det ändå oftast om personliga preferenser. I fallet rena felaktigheter eller bristfälligt hantverk är det givetvis helt ok för en kund att kritisera en produkt. Allt annat vore ju vansinne. Dessutom finns det tillräckligt med fanboys för att väga upp all sådan kritik. Om inte så är det nog en fingervisning om att spelet kanske inte var så bra.
Men jag ser inte det här som relevant i sammanhanget. Jag vet att JFAB inte trappar ner för att en handfull rollspelare tycker att deras produkter är förlegade. Hur det är med Riotminds vet jag iofs inte, men de har uppvisat så mycket märkliga beteenden så jag skulle inte bli förvånad om de tar kritik lite för personlig. Men återigen, jag tror inte att det påverkar försäljningen i sig. Möjligtvis konstruktörernas motivation, men det är, som jag ser det, en risk man tar medvetet.