Arfert said:Trevligt att två tredjedelar just nu är svenska grejer...
Lupus Maximus said:Som jag förstår det:
De var två olika företag. Det ena företaget köpte upp det andra (har för mig det var Drivethrustuff som köpte upp rpgnow). Man bytte ut "butiksmotorn" på den ena så att det bara var en plattform att underhålla, men man riktade sig mot olika kundsegment (har för mig att de hade olika utbud ett tag).
Så en långsam sammanslagning, som mycket väl kan fortgå tills ena blir en redirect till den andre.
Neogames var inte ens med..........:sad:anth;n4593 said:SF-bokhandelns rollspelstopplista:
http://www.sfbok.se/div/rpgtopp.asp
Arfert said:Har inte sett dem på listan på flera år, men de lär dyka upp igen vid nästa släpp. Det är så det brukar fungera.
Ymir said:Neogames säljer nog primärt via sin egen webbshop, i det att de har en väldigt etablerad fanbas.
Neogames kanske skulle släppa böcker oftare än en gång i decenniet till att börja med...Kärlekscraft;n4601 said:Neogames var inte ens med..........:sad:
Konkurrens är nära förstående?
Kärlekscraft said:Så kanske det är, men har Neogames verkligen möjligheten att släppa fler moduler då exempelvis Wizards of the Coast och White Wolf lär ha brutalt mycket mer resurser. Som att ställa en privtägd grillkiosk mot självaste McDonald's.......
Arfert said:Vilka är äldre än ett år? Fantasy! och Pathfinder?
Näe. Rollspelsbolag går inte i konkurs längre. Omsättningen är för liten. Det är snarare så att ägaren tröttnar på att ta semesterpengarna till att göra rollspel och helt enkelt slutar.Kärlekscraft;n4601 said:Neogames var inte ens med..........:sad:
Konkurrens är nära förstående?
Kärlekscraft said:Neogames talade ju om(a long time ago)att eventuellt översätta sina verk för större försäljningseffekt, till språk som Engelska - kanske även till de övriga nordiska språken också. Hur ser den tyska marknanden ut? De hade ju ett dataspel på gång - som skrotades.
Krille said:Det var i samband med datorspelet som man funderade på lansering utomlands, och de var rätt tätt sammanknutna. Utan utlandslanseringen av rollspelet skulle datorspelet bara bli ett svenskt fantasy-dator-rpg, och utan datorspelet var utlandslanseringen i stort sett menlös och skulle bara bli en Runequest-heartbreaker från Sverige, typ. Så när datorspelet dog försvann det utrikiska försäljningsargumentet.
Kärlekscraft said:Så om de skulle vilja lansera sina produkter utomlands någon gång, måste de nog komma på någon bra marknadsföringsidé - vad är det som gör Eon unikt och därför säljbart. Coca Cola vs Pepsi.
Fast de skulle nog behöva ändra en del, och inte bara språket. För Eon är, iallafall de äldre modulerna, skrivna efter en nordiskt-inspirerad setting.
Krille said:Tvärtom, det är det som de INTE ska ändra i så fall, för det är det som gör Eon någorlunda unikt och säljbart utomlands. Tvättar man bort det så blir det bara en helt jävla vanligt fantasysetting som det går tretton på dussinet av. En fantasy heartbreaker till.
Ymir said:Att någonsin ge ut Eon på engelska är nog inte aktuellt. Det är för stort, för mycket jobb, Mundana är sannolikt numera den (sett till antalet tecken, online + publicerat i tryck) största svenska fiktiva värld som någonsin skapats.
-Om- Neotech X säljer väldigt bra är det dock hypotetiskt möjligt att vi försöker oss på en översättning och utlandslansering. Här har vi en betydligt mindre bloatad genre, och en mer unik produkt.