Jag spelar ju lite franskt ibland. Frédéric Sintes är min favoritspelskapare och hans Psychodrame (numera Les cordes sensibles) och Prosopopée har varit otroligt betydelsefulla för mig. Sens Hexalogie är inte riktigt mitt spel, men ett imponerande verk med en drömlik postapokalytisk hård-sf-spelvärld med massor av lager och mysterier, inspirerad av Wittgensteins filosofi. 7ème Cercle hade ju Kult-licensen länge. En del av deras spel, som Qin, har väl översätts till engelska, tror jag.
På tyska har jag inte riktigt börjat kolla ordentligt. Das schwartze Auge är väl det stora spelet, typ deras DoD. "Gestalt" är väl ett annat berömt tyskt spel, va?
På spanska har jag mest hittat väldigt konstiga små spel som inte förr mig i smaken, men jag har nog inte letat ordentligt.
Italienska har jag precis börjat lära mig, men här ser jag fram emot att hitta många godbitar. Italien är ju berömt för sin indiescen, även om en hel del tyvärr mest är översättningar av engelska spel.
På portugisiska har jag hittat ett intressant spel om revolt mot överhögheten, men jag tappade intresset när jag fick reda på att det översatts till engelska. Minns tyvärr inte vad det hette.
Polska kan jag tyvärr inte, men Polen är känt för mycket bra spelmakande, både brädspel och rollspel.
Japan har ju också massor av rollspel, ofta ganska utflippade med våra mått mätt, efter vad jag förstått. Any nå'nting, som drev Story Games tidigare, har översatt några, såsom Maid RPG.
EDIT: Norge och Danmark är ju berömda, såklart. Norge har ju Itras by som jag gärna vill spela men inte fått möjligheten. Danmark har jag dålig koll på, annat än Montsegur 1244, men det är ju på engelska och räknas därmed inte.