Khan
Kondottiär
En av de delar jag blivit mest förtjust i i Mutant År Noll är byggandet av Arken, basen för spelarnas utforskande av Zonen runtomkring. Den kan förbättras och förändras genom diverse projekt (som kräver olika resurser), och det är inte svårt att hitta inspiration för drama i Arken när olika fraktioner vill ha kontroll över olika delar av det som byggs. Det är lite samma procedur i Svärdets Sång, men jag har inte läst in mig alls lika mycket på det än.
Jag funderar på vad det finns för fler spel som har samma fokus på att bygga en bas eller ett "hem" för rollpersonerna. Något SF-lir som bygger rymdskepp? Något Cthulhu-spel där man förbättrar sin herrklubb med nya skinnfåtöljer? Jag är intresserad av allt, bara det innehåller basbyggande, då jag vill ha inspiration för att snickra ihop ett eget system för det hela till ett hemmabygge. Alla tips är välkomna!
Jag funderar på vad det finns för fler spel som har samma fokus på att bygga en bas eller ett "hem" för rollpersonerna. Något SF-lir som bygger rymdskepp? Något Cthulhu-spel där man förbättrar sin herrklubb med nya skinnfåtöljer? Jag är intresserad av allt, bara det innehåller basbyggande, då jag vill ha inspiration för att snickra ihop ett eget system för det hela till ett hemmabygge. Alla tips är välkomna!