roboman
Veteran
Jag såg nyss ett avsnitt av The Walking Dead och slogs ännu en gång av hur kul det vore att rollspela själva zombieutbrottet. Det MÅSTE ju finnas något färdigt spel tänkte jag, där man har spelsystem och ett "globalt händelseförlopp" klart, men där man kan zooma in på kampen för just ens egen lilla spelgrupps överlevnad.
Jag tänker mig ett scenario där man börjar något innan utbrottet, kan spela sig igenom det värsta kaoset och, beroende på utfall, även kan spela i den förändrade värld som nu återstår.
Det allra finaste vore att överraska spelgruppen. Vagga in dem i att man ska spela något helt annat vardagsdramatiskt, börja göra det också, och så plötsligt introducera zombiepokalypsen. Å, vilken glädje det skulle bli i min grupp!
Finns det några färdiga koncept för det jag söker?
Något på svenska?
Jag tänker mig ett scenario där man börjar något innan utbrottet, kan spela sig igenom det värsta kaoset och, beroende på utfall, även kan spela i den förändrade värld som nu återstår.
Det allra finaste vore att överraska spelgruppen. Vagga in dem i att man ska spela något helt annat vardagsdramatiskt, börja göra det också, och så plötsligt introducera zombiepokalypsen. Å, vilken glädje det skulle bli i min grupp!
Finns det några färdiga koncept för det jag söker?
Något på svenska?