Eftersom jag tror att Fantasy! saknar ett regelsystem för miniatyrstrider bör du utveckla ett. (Med reservation för att det redan finns -- jag har köpt fantasy, men har en hög med rollspel som jag planerar att läsa vilken dag som helst som når upp till taket.) För att det ska bli roligt att spela med miniatyrer tror jag att de måste fylla en funktion utöver att visa att rollpersonerna står i ett rum. Det måste alltså spela roll var de står och hur de går. Om det inte gör det kommer man snabbt att tröttna på det meningslösa kringskyfflandet av metallgubbar.
Jag skulle välja att använda ett system med zoner snarare än ett rutnät, och försöka konstruera möten där rollpersonernas och fiendernas placering i olika zoner spelar roll. Mycket broar, smala korridorer, hål, trappor, avsatser, höjdskillnader och liknande som tvingar rollpersonerna att springa runt och att slåss med vissa fiender för att kunna komma förbi och angripa andra fiender. Även specialregler för olika zoner så att de kan gömma sig bland träd, ducka bakom murar, simma över floder och liknande.
/tobias