Nekromanti Rollspel med stora robotar

Storuggla

Champion
Fy på sig, Mogge... ^_-

Då återstår ju bara en fråga, vart hittar jag Heavy Gear i Stockholm?
Hobbyhuset? Collectors Point? I Stockholm var det juh... ^_-

Storuggla, 08

Storuggla

Champion
Jasså, de har tagit in stuff nu? De lymmlarna! Jag som bara hittat Gear Krieg-grunkor där...

Storuggla, drar en stepp

Storuggla

Champion
R Talsorian

Är de i livet fortfarande? Har inte hört något från dem sedan det gick något rykte om ett nytt cyberpunk för... ja, nått år sedan? Har de tagit av hatten och bugat för publiken vid det här laget? Finns det någon som vet?

Storuggla, menar då företaget, inte personerna i fråga

Morgoth

Swashbuckler
Presentation av information

Hobbyhuset? Collectors Point? I Stockholm var det juh... ^_-

Alla bor inte i Stockholm...

jamenar, nu när Eksem vet var han kan hitta det i Stockholm, vad är felet på att låta andra veta var de kan hitta det?

/Mogge, erkänner dock att han inte läste "i Stockholm" i Eksems inlägg

Storuggla

Champion
Re: Presentation av information

"jamenar, nu när Eksem vet var han kan hitta det i Stockholm, vad är felet på att låta andra veta var de kan hitta det?"

Men då kommer ju alla att vilja spela det! Och då är det inte lika fiiint eftersom alla vet om det istället för en liten klick! ^_-

"/Mogge, erkänner dock att han inte läste "i Stockholm" i Eksems inlägg"

Storuggla, erkänner att... uh... nä

Staffan

Myrmidon
Re: R Talsorian

Jag har hört att Mike Pondsmith (som i princip är RTG) numera har ett riktigt jobb (eventuellt på Pyttemjuk) och att han mest fäpplar med Cyberpunk och andra rollspel som hobbyprojekt när han får tid över.

Feliath

Swashbuckler
Jajamen!

De lever, men det är kritiskt och assisteras av respirator. De skulle ge ut en nyutgåva av Castle Falkenstein för två månader sedan, men sedan fastnade den visst på tryckeriet :gremfrown:

Den är dock fortfarande på gång, får man hoppas. Kolla www.talsorian.com för uppdateringar, sidan lever också fortfarande, om än med likaledes svag andhämtning.

/Feliath - avser köpa CF-nytrycket

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Jag har sporadisk...

...kontakt med dem (jag var ju med och speltestade Cyberpunk 2020 och skrev äventyr till EuroTour). Fast det är en löst sammansatt samling folk, och Pondsmith har (som Staffan mycket riktigt påpekar) ett riktigt jobb som dataspelsutvecklare på MIcrosoft (inte för att jag har kontakt med Pondsmith, men det är i alla fall vad som sägs).

Företaget finns, men det är bara Pondsmith som skriver, tror jag.

Cyberpunk 3 har varit på gång i evigheter. Tyvärr lär det få vara på gång ett bra tag till.

M.

Krille

Super Moderator
...rubrik?

"...kontakt med dem (jag var ju med och speltestade Cyberpunk 2020 och skrev äventyr till EuroTour)."

...det är något underligt på gång när man mer känner igen svenska spelutvecklare från utländska spel än från svenska...