Jag har ett problem - jag har en kampanjidé som kräver, mer eller mindre, ett spel var stridssystem har vissa drag av taktisk strid. I detta avseeende vore antagligen D&D4 guld. Men jag har ingen lust att jaga golvplaner över halva jorden och sedan köpa upp en hela jävla armé av goblins och orcher bara för en kampanjs skull (och nej, det där fjantsnacket om att man kan använda tärningar eller godisbitar och vad det nu var istället duger inte, det ser för jävligt ut och sen äter Mats upp istrollet). Fingal Olsson heller. Jag har spanat in Fiery Dragons BattleBox och deras snygga counters som ersättning, men det känns ändå som en oförsvarbar utgift för en kampanjs skull.
Finns det då något fantasyspel när det inte kostar skjortan att ens börja tänka på en strid och som dessutom har vad som kan liknas vid en taktisk strid, fast... rolig?
Storuggla, ingen hatt inomhus
Finns det då något fantasyspel när det inte kostar skjortan att ens börja tänka på en strid och som dessutom har vad som kan liknas vid en taktisk strid, fast... rolig?
Storuggla, ingen hatt inomhus